واگذاری کامیون‌های کشتیرانی به شرط تملیک

واگذاری کامیون‌های کشتیرانی به شرط تملیک؛ ایجاد شرایط اجاره به شرط تملیک و تضمین شغلی در آینده از اهداف توسعه‌ای گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برای کامیونداران است.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ مدیرعامل شرکت بهارران با بیان این مطلب در جلسه توجیهی متقاضیان خرید کامیون از گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در نظر دارد زنجیره لجستیک حمل‌ونقلی خود را تکمیل کرده و محمولات وارداتی و ترانزیتی را که پیش از این تنها با استفاده از ریل و از سوی شرکت حمل‌و‌نقل ترکیبی این شرکت حمل می‌شد، به وسیله کامیون‌های کشنده تحت مالکیت خود حمل کند.

علی سالمی‌زاده افزود: در این مرحله از فعالیت، شرکت بهارران ۱۵۰ دستگاه کامیون کشنده دانگ فنگ ۵۲۰ KX را از شرکت سایپا دیزل خریداری کرده است.

سالمی‌زاده اضافه کرد: این کامیون‌ها با تمامی ضمانت‌هایی که یک کشنده و کامیون می‌تواند داشته باشد، خریداری شده‌اند؛ به علاوه اینکه گرفتن کارت هوشمند کامیون نیز ازجمله اقدامات در حال انجام است که امیدوار هستیم طی چند روز آینده این مهم نیز به نتیجه برسد.

مدیرعامل شرکت بهارران ضمن اشاره به تجربه سی ساله خود در حمل‌و‌نقل جاده‌ای یادآور شد: با شرایط رانندگان و کامیونداران به خوبی آشنا بوده و دغدغه‌ها و مسائل آنها را به خوبی شناسایی کرده‌ایم و به همین دلیل، تمامی دغدغه‌ها و نگرانی‌های قابل پیش‌بینی را در جلسات هماهنگی مورد بحث قرار داده و با تلاش و پشتیبانی همدلانه هیأت مدیره گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران درباره شرایط پرداخت، تلاش داریم که بهترین وضعیت را برای کامیونداران و صاحبان آینده حمل‌ونقل جاده‌ا‌ی در نظر بگیریم.

وی افزود: هدف گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، ایجاد شرایط اجاره به شرط تملیک و تضمین شغلی در آینده برای کامیونداران و بهره‌برداری از این موضوع برای اهداف توسعه‌ای شرکت است.

سالمی‌زاده، یکی از مهمترین امتیازات همکاری رانندگان با شرکت بهارران را شرایط بسیار خوب قرار‌داد دانست و اظهار داشت: گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، وجود بار برای رانندگان طرف قرارداد خود را تضمین می‌کند و برخلاف شرکت‌های لیزینگی که تنها به دنبال دریافت اقساط ماهانه خود هستند، زمینه کسب درآمدی تضمین شده را برای رانندگان فراهم ساخته است.

سالمی‌زاده پایین‌ترین درآمد پیش‌بینی شده هر کامیون کشنده را براساس چهار سفر یک‌طرفه در ماه حدود ۱۳۰ میلیون تومان اعلام کرد و ادامه داد: این درحالی است که بیشتر بار‌های گروه کشتیرانی به صورت کانتینری و دو سر بار است که درآمد بیشتری را برای رانندگان به دنبال خواهد داشت. همچنین این پیش‌بینی را نیز داشته‌ایم که اگر در دوره‌ای بار گروه کشتیرانی در دسترس نبود، کامیون‌ها به حمل بار دیگر شرکت‌ها بپردازند.

وی ادامه داد: موضوع دیگر، ایجاد سقف بودجه‌ای تسهیلات بیش از ۵ میلیارد تومان برای کشنده‌ها است که بالاتر از تسهیلات معمول دیگر کامیون‌ها در بازار است.

سالمی‌زاده یادآور شد: در حال حاضر پیش‌پرداخت سه نوع کشنده دانگ فنگ (کفی ۳ محور، تیغه کانتینربر ۳ محور و چادری پنج کشو ۳ محور) – که همه تولید شده در شرکت‌های داخلی هستند- به تعداد 150 دستگاه انجام شده و قرارداد خرید کفی لبه‌دار ۳ محور SAF نیز در دستور کار است.

وی با بیان اینکه هدف بهارران خرید یکهزار دستگاه کشنده است، افزود: همچنین درجهت طرح دولت در قالب خرید کامیون‌های وارداتی امیدوار هستیم در آینده کشتیرانی نیز بتواند گام‌های بیشتری بردارد.

ایجاد تناسب میان درآمد و سنوات کامیونداران

مدیرعامل شرکت بهارران خاطرنشان کرد: هزینه پرداخت شده درباره انباشت سرمایه برای شرکت نخواهد بود و پرداخت‌ها در قالب خرید سری دوباره کامیون صورت خواهد گرفت.

وی درباره نحوه پرداخت اقساط گفت: اقساط کامیون‌ها به صورت ماهانه ۸۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است و پس از پایان اقساط، کامیونداران می‌توانند دستگاه‌ها را در تملک خود داشته باشند. همچنین درخصوص پرداخت اقساط، شرایط قابل تغییر و جابه‌جایی به اقساط بیشتر یا کمتر خواهد بود.

سالمی‌زاده با بیان اینکه مسیر تردد کامیون‌ها در حال حاضر بیشتر در مسیر بندرعباس است، افزود: مسیر تردد در داخل و خارج از کشور و به صورت ترانزیت ممکن است وجود داشته باشد اما در آینده امیدوار هستیم که با توسعه چابهار مسیر جدیدی نیز ایجاد شود، همچنین تعرفه‌های باری کشتیرانی با فهرست تعرفه‌های وزارت راه هیچ تفاوتی ندارد و هیچگونه محدودیتی نیز در قبال بار وجود ندارد.

بنابر اعلام روابط عمومی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، در ادامه رئیس هیأت مدیره شرکت تأمین نیرو کشتیرانی نیز با بیان اینکه رانندگان و متقاضیان امروز، صاحبان و تأمین‌کنندگان آینده شرکت بهارران هستند، ضمن ابراز خشنودی از پیوستن تیم کارآزموده و باتجربه کامیونداران به گروه کشتیرانی، به معرفی الزامات و شرایط کار در گروه کشتیرانی پرداخت.

فرشید فرید تصریح کرد: کشتیرانی درصدد ایجاد تناسب میان درآمد و سنوات کامیونداران خواهد بود، همچنین  رانندگان از بیمه تأمین اجتماعی برحسب کارکرد، بیمه بار و بیمه درمانی تکمیلی نیز برخوردار هستند.

گفتنی است کشنده‌ها یک روز پس از پرداخت نخستین مبلغ قابل استفاده خواهند بود. همچنین در پایان این جلسه دغدغه‌ها و مسائل کامیونداران متقاضی در قالب پرسش و پاسخ انجام شد.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.