از سوی بانک مرکزی؛

ارائه اسناد در انتقال وجه بیش از 10 میلیارد ریال در نظام بانکی الزامی شد

رئیس کل بانک مرکزی با صدور بخشنامه ای اعلام کرد: انتقال وجه بیش از 10 میلیارد ریال به صورت درون بانکی و بین بانکی (ساتنا) باید همراه با درج بابت و ارائه اسناد مثبته به شعب بانک‌ها باشد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، در اجرای الزامات قانون مبارزه با پولشویی و ضوابط اجرایی آن و همچنین شفافیت بیشتر نقل و انتقالات بانکی، همتی رئیس‌کل بانک مرکزی، طی بخشنامه‌ای به کلیه بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی تاکید کرد در تمام انتقالات وجوه بالاتر از 10 میلیارد ریال درون بانکی و بین بانکی (ساتنا) روسای شعب موظف هستند انتقال وجه را منوط به ارائه اسناد مثبته دال بر هرگونه معامله، قرارداد و یا علت انتقال پول بنمایند و یک کپی از اسناد مثبته مربوط به انتقال وجه را در پرونده تراکنش مورد اشاره نگهداری کنند.

در این بخشنامه آمده است: بازرسان مدیریت‌کل نظارت و اداره مبارزه با پولشویی به صورت نمونه‌ای و موردی نسبت به بررسی نحوه رعایت این بخشنامه در شعب بانک‌ها اقدام خواهند کرد و مسئولیت عدم رعایت بخشنامه با رئیس شعبه و هیات‌مدیره بانک یا موسسه اعتباری غیربانکی و سایر مدیران ذی‌ربط خواهد بود.

یادآوری می‌شود ماه گذشته نیز بانک مرکزی طی بخشنامه‌ای انتقال غیرحضوری درون بانکی و بین بانکی (ساتنا) بیش از یک میلیارد ریال را ممنوع اعلام کرده بود.

الزامی شدن ارائه اسناد مثبته دال بر هرگونه معامله، قرارداد و یا علت انتقال پول برای انتقال وجه بالای 10 میلیارد ریال در نظام بانکی، گام بزرگی در راستای شفافیت تراکنش های بانکی است.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.