رشد ۷ درصدی مصرف گاز در این استان سردسیر

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل گفت: در هشت ماهه امسال رشد هفت درصدی را در مصرف گاز در سطح استان سردسیر اردبیل شاهد هستیم.

مبه گزارش خبرنگار پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل گفت: در هشت ماهه امسال رشد هفت درصدی را در مصرف گاز در سطح استان سردسیر اردبیل شاهد هستیم. یر سعید سید متین شامگاه شنبه در جلسه بررسی راهکارهای مصرف گاز در اردبیل، اظهار کرد: همزمان با آغاز فصل سرد سال، ما در روزهای اخیر با افزایش مصرف گاز و ناترازی در این حوزه روبه‌رو هستیم که مجبور شدیم برخی واحدهای صنعتی را به سمت استفاده از سوخت دوم و جایگزین سوق دهیم.

وی تصریح کرد: در استان اردبیل ۵۵۰ هزار مشترک گاز وجود دارد که ۹۰ درصد آن در بخش خانگی بوده و مصرف آنها سال به سال در حال افزایش است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل گفت: با توجه به افزایش سرمای هوا اگر هموطنان در مصرف گاز صرفه‌جویی نکنند، امکان افت فشار گاز وجود دارد که ضروری است همه مشترکان با کاهش یک تا ۲ درصدی دمای هوای منازل خود به بهینه مصرف کردن و ثبات و پایداری گاز مصرفی در فصل سرما کمک کنند.

سید متین افزود: در ایام پیک، مصرف استان به ۱۳ میلیون متر مکعب رسیده و امسال پیش‌بینی می‌کنیم در اوج سرمای زمستانی این مصرف به ۱۴ میلیون متر مکعب افزایش یابد که در صورت صرفه‌جویی خانواده‌ها می‌توانیم به پایداری تأمین گاز کمک کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: عمده واحدهای صنعتی استان به سوخت دوم و جایگزین مجهز شدند و تلاش بر این بوده تا همچنان مصرف گاز طبیعی کاهش یافته و به جای آن از ذخایر سوخت دوم استفاده شود.

سید متین اضافه کرد: صد درصد شهرهای استان و بیش از ۹۵ درصد روستاها از نعمت گاز بهره‌مند هستند و ما عمده صنایع استان را به گاز مجهز کردیم که در فصول سرد به دلیل ناترازی مصرف، مجبور هستیم آنها را به مصرف سوخت جایگزین هدایت کنیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل از هموطنان خواست تا حداقل در مصرف گاز خانگی صرفه‌جویی را مورد توجه قرار دهند تا ما شرایط سختی را در فصل زمستان پیش رو نداشته باشیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.