هشدار هواشناسی؛ برف و کولاک در راه است

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی فعالیت سامانه بارشی طی امروز و فردا از کاهش دما، کولاک برف، رعدوبرق، مه‌گرفتگی و احتمال بهمن در ۸ استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز برای استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، برخی مناطق جنوب کشور، بخش‌هایی از مرکز، به‌تدریج استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و از اواخر وقت برخی مناطق شمال شرق و شرق کشور بارش باران، برف و رعدوبرق پیش‌بینی شده است.

این وضعیت فردا یکشنبه سوم دیماه ۱۴۰۲ در شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و روز دوشنبه در نوار شمالی کشور و برخی مناطق غرب ادامه دارد. شدت بارش‌های امروز برای شمال خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب کردستان و آذربایجان غربی است. روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه جو آرامی برای کشور پیش‌بینی می‌شود.

طی ۲ روز آینده در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل وزش باد شدید جنوبی و در مناطق شمال غرب، غرب، شمال شرق، شرق و جنوب شرق در برخی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. شمال خلیج‌فارس امروز مواج است.

توصیف سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی

زمان پایان: یکشنبه ۱۴۰۲/۱۰/۰۳

نوع مخاطره: بارش باران، در مناطق گرمسیر رعدوبرق، وزش باد شدید، کاهش محسوس دما، در ارتفاعات و نواحی سردسیر بارش برف، کولاک برف، رخداد مه و احتمال بهمن.

منطقه اثر:

شنبه ۱۴۰۲/۱۰/۰۲: کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان غربی، نیمه غربی کردستان، نیمه شرقی و شمال خوزستان، جنوب و ارتفاعات لرستان، ارتفاعات جنوب اصفهان.

یکشنبه ۱۴۰۲/۱۰/۰۳: جنوب آذربایجان غربی، نیمه غربی کردستان، شمال کرمانشاه.

اثر مخاطره: اختلال در ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، لغزندگی زمین در گردنه‌های کوهستانی به سبب بارش برف، کاهش دید، سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال بهمن، کولاک برف، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معابر، صاعقه و تنش دمایی در سالن‌های دامداری مرغداری و گلخانه‌ها.

توصیه: پرهیز از سفرهای غیر ضروری بویژه در گردنه های برف گیر و مجهز بودن خودروها به وسایل زمستانی در مناطق سردسیر، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، پرهیز از فعالیت‌های عمرانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، آمادگی راهداری جهت برف‌روبی در گردنه‌ها و نقاط سردسیر، کنترل دما و رطوبت در سالن‌های پرورشی و انتقال ماشین‌آلات کشاورزی به نقاط مسقف.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.