ارایه بسته های تشویقی برای سرمایه گذاران احداث پروژه های آزادراهی

سرپرست ساخت وتوسعه آزادراه ها با حضور در غرفه شرکت ساخت و توسعه در نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته اظهار داشت: در راستای تشویق سرمایه گذاران برای مشارکت در پروژه های آزادراهی به دنبال ارایه بسته های حمایتی جدید برای استهلاک سرمایه بخش خصوصی به جای تمرکز بر عوارض آزادراهی هستیم.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، محمود ملازینل امضای سه تفاهم نامه همکاری در ساخت شبکه آزادراهی کشور را فصل جدیدی از همکاری بخش خصوصی با دولت در تکمیل زیرساخت های حمل و نقل اعلام کرد و گفت: در راستای تشویق سرمایه گذاران به دنبال ارایه بسته های حمایتی جدید از جمله تغییر کاربری زمین های اطراف آزادراه به منظور استهلاک سرمایه هستیم تا از این طریق تمرکز از روی عوارض آزادراهی برداشته شود و این رقم تنها صرف نگهداری از آزادراه شود.

وی با اشاره به کاهش حضور سرمایه گذاران در طرح های آزادراهی طی سال های اخیر ادامه داد: در چند سال اخیر با توجه به جهش قیمت ها به ویژه از سال 1399 تاکنون رقم عوارض آزادراهی افزایش نداشته است و این افزایش هم درمقایسه با تورم بسیار ناچیز است در نتیجه طبق فرمول هزینه-درآمد استقبال کاهش یافته است.

ملازینل ادامه داد: همکاران ما در شرکت ساخت وتوسعه به دنبال ارایه راهکارهای جدید حمایتی برای افزایش حضور سرمایه گذاران در پروژه های راهسازی هستند که در صورت تصویب شدن آن ها حمایت ویژه ای از بخش خصوصی صورت می گیرد.

سرپرست ساخت و توسعه آزادراه ها در ادامه در خصوص تکمیل شبکه آزادراهی در کریدورهای ترانزیتی کشور توضیح داد و گفت: بیشتر مسیرهای آزادراهی کشور در راستای تکمیل کریدورهای ترانزیتی شمال-جنوب و شرق به غرب کشور تعریف شده است از جمله کریدور حرم تا حرم که از مشهد مقدس تا قم امتداد یافته است، کریدور دیگری از تهران تا مرز بازرگان امتداد یافته است و مسیر دیگری نیز از تهران تا بندر امام خمینی(ره) تعریف شده است که بخش هایی از این مسیرها تکمیل شده و لازم است حلقه های مفقوده آن برای استفاده از مزایای کل کریدورها احداث شود.

ملازینل همچنین با تاکید بر اهمیت ساخت کریدور آزادراهی چابهار تا بندر ترکمن اظهار داشت: احداث این کریدور موجب احیای این بخش از کشور می شود و از مسیرهای پیشنهادی است که تصویب شدن آن نقش بسزایی در توسعه این مناطق به همراه دارد.

سرپرست ساخت و توسعه آزادراه ها سال 1402 را سال شکوفایی شبکه آزادراهی کشور دانست و گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون 236 کیلومتر مسیر آزادراهی در قالب دو پروژه افتتاح شده است و ضمن ثبت رکورد جدید در بهره برداری از آزادراه ها طی یکسال، با افتتاح یک باند ازآزادراه تبریز-مرند رکورد بهره برداری از مسیرهای آزادراهی در یکسال شکسته خواهد شد که اقدام بسیار ارزشمندی است.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.