رییس سازمان تعزیرات حکومتی در نشست خبری با اصحاب رسانه خبر داد:

محکومیت ۵ هزار میلیاردی یک شرکت خودروسازی/ ادامه دریافت ارز از سوی چای دبش با وجود شاکی!

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی ار محکومیت ۵ هزار میلیاردی یک شرکت خودروسازی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ احمد اصانلو رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در نشست شورای مدیران سازمان تعزیرات حکومتی که صبح امروز برگزار شد، با اشاره به حضور میدانی سازمان تعزیرات در بازار درباره گرانفروشی و تخلفات گسترده در حوزه های مختلف اظهار کرد: زمانی که  شما ساختارها و نهادها و بسترهایی که برای نظارت بر بازار لازم بود را بهم ریختید؛ انتظار نداشته باشید آن ساختارها را  در مدت کوتاهی احیا کنید.

وی با بیان اینکه تا قبل از این دولت دو سوم پرونده های تعزیرات، تخلف “عدم درج قیمت” بود افزود: ساختار درست و حسابی و متولی مشخصی برای نظارت بر بازار وجود ندارد و ساختارها به قدری بهم ریخته است که متولی اصلی نظارت بر بازار و قیمت گذاری در شبکه تولید، توزیع و واردات وجود ندارد. باید فکری کرد که متولی نظارت بر بازار کیست؟

رئیس سازمان تعزیزات حکومتی با بیان اینکه اکنون موضوع قیمت شهریه مدارس دغدغه مردم است و  وزارت آموزش و پرورش دستگاه متولی است اما درگیری بسیاری دارد خاطرنشان کرد: سازمان تعزیرات باید در این خصوص وارد شود چرا که اخذ شهریه مازاد بر تعرفه مصداق گرانفروشی است.

اصانلو تاکید کرد: در حوزه شهریه مدارس ورود کردیم و پس از جلسه‌ با سازمان مدارس غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی به این موضوع رسیدگی شد، البته  از آموزش و پرورش در این خصوص گله داریم چراکه  همکاری خوبی با ما نداشتند و آمار اطلاعات را به ما ندادند ؛ بنابراین شعب را به صورت میدانی وارد مدارس کردیم.

وی گفت: بیش از ۴۳ میلیارد تومان از شهریه‌های نامتعارف به اولیای دانش آموزان برگردانده شد و برخی مدارس معروف و بزرگ بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان جریمه شدند.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به اینکه در حوزه آرد در این سال‌ها به دلیل ضعف نظارت اتفاقات بسیاری افتاده است و متاسفانه متولی مشخص و پاسخگو برای نظارت بر بازار وجود ندارد اظهار کرد: در دولت فعلی پیشنهاد تاسیس وزارت بازرگانی مطرح شد که هنوز به نتیجه نرسیده است اما ما پیگیر هستیم که متولی نظارت بر بازار بر عهده کدام دستگاه است.

اصانلو با بیان اینکه در سال ۹۷ یا ۹۸ بحث چای دبش و تخلفات آن آغاز شد افزود: در همین پرونده ای که مطرح است (دبش)  وقتی بررسی کردیم متوجه شدیم در سال ۹۸ در شعب یکی از بانک‌ها در استان‌ها ۵۰ شکایت مفتوح باعنوان عدم رفع تعهدات ارزی داشته اما با این حال باز هم ارز دریافت می کرده است.  این اتفاقات به دلیل این بوده است که نظام شفافی در خصوص نظارت وجود نداشته است.

وی با اشاره به ورود تعزیرات به تخلف گران فروشی مدارس تصریح کرد: در حالیکه اولیا نسبت به این موضوع به دلیل حضور فرزندانشان در مدارس شاکی نبودند ما به این مسئله ورود کردیم و مدارسی را که تخلف کردند جریمه کردیم.

رئیس سازمان تعزیزات حکومتی با اشاره به اینکه در حوزه خودرو ورود میدانی سازمان درباره احتکار بسیار موثر بود خاطرنشان کرد: و  در حالی که خودروساز مدعی بود به دلیل مشکل ورود قطعه نمی تواند خودرو را عرضه کند اما وقتی قاضی ما ورود میدانی به این موضوع داشت دیدیم خودروها بلافاصله تحویل به مردم شد.

اصانلو با بیان اینکه مسئولیت برخورد با حوزه احتکار خودرو با یک سازمان دیگر است ‌که به وظیفه خود بعضا عمل نکرده است تاکید کرد: درباره  برخورد با دانه درشت ها و کسانی که قیمت ساز هستند و در قیمت های بازار اثرگذار هستند برخورد جدی داریم و در همین شب یلدا با یک آجیل فروشی معروف  به دلیل گران فروشی برخورد کردیم و برخی از شعب ان پلمب شد.

وی در ادامه گفت: در حوزه خودرو نیز یک شرکت خودروسازی که بحث خودروهای مونتاژی را انجام می دهد بعد از تشکیل پرونده و صدور رای بدوی به پرداخت  بیش از ۵ هزار میلیارد تومان محکوم شد.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به تخلفات در حوزه امداد خودرو اظهار کرد: الان چه کسی باید به این موضوع ورود کند، ما اعلام کردیم. اینکه گفته می شود بازار را خود بازار نظارت کند؛ حرف اشتباهی است که به اقتصاد ما تعلق ندارد. راه درست این است که بر اجرای صحیح قیمت گذاری برکالاها و خدمات نظارت شود چراکه در حال حاضر نظارت بر خدمات مغفول مانده است.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.