امضای ۳۱ فقره قرارداد و تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر کشور

وزیر راه و شهرسازی از امضای ۳۱ فقره قرارداد و تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه رخداد اقتصادی؛ مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در همایش توسعه دریامحور و گرامیداشت روز ملی حمل و نقل دریایی و بندری با اشاره به امضای ۳۱ فقره قرارداد و تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر کشور اظهار کرد: پس از ابلاغ سیاست‌ های کلی توسعه دریامحور از سوی مقام معظم رهبری فعالیت شبانه‌روزی از سوی مجموعه وزارت راه و شهرسازی آغاز شد.

وی با بیان اینکه باید با در مسیر و چارچوب متفاوت‌تری گام برداریم افزود: ما دست یاری به سوی بخش خصوصی دراز کرده‌ایم و  تمام تلاش خود را برای تحقق آینده‌ای متفاوت به کار خواهیم بست و با همکاری و مشارکت بخش خصوصی در مسیر روشن گام بر می‌داریم.

بذرپاش ادامه داد: تا زمانی که باور به بخش خصوصی وجود نداشته باشد، اهداف تحقق نمی‌یابد از این رو باتوجه به اینکه بخش خصوصی به کمک دولت آمده است باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم.

وزیر راه و شهرسازی  با تاکید بر اینکه برای رقابت در بازار جهانی نیازمند تعامل و همکاری بخش خصوصی و دولت هستیم، اظهار کرد: فعال شدن کریدورها و شاهرا‌ه‌ها یک مطالبه اساسی است که باید با تمام توان در جهت عملیاتی شدن آن اقدام کرد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه افزایش تعداد شناورها در بنادر با تلاش‌های زیادی محقق شده است، خاطرنشان کرد: نباید به بنادر کشور نگاه سنتی داشته باشیم و بنادر به عنوان محلی برای انبار کالا تلقی شوند چراکه داشتن چنین نگاهی غلط است.

بذرپاش با تاکید بر اینکه در تلاش هستیم بندر چابهار را به ظرفیت حداکثری خود برسانیم، گفت: این بندر به آب‌ های آزاد دسترسی دارد و یک بندر راهبردی برای کشور است و اگر اتصال ریلی صورت گیرد اتفاق بزرگی رخ خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه ۲۷ نقطه ساحلی را شناسایی کردیم و باید شاهد سوق دادن جمعیت کشور به نوار ساحلی کشور باشیم، اعلام کرد: در شورای عالی معماری و شهرسازی جانمایی این ۲۷ نقطه صورت گرفته است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بندر امیرآباد باید شاهد فعالیت ریلی باشد، گفت: تعداد شناورها و انعقاد قراردادها در حوزه شناورها باعث افتخار است و نباید فرصت‌‌های لجستیکی در منطقه از دست برود.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.