صفایی در همایش توسعه دریامحور و گرامیداشت روز ملی حمل و نقل دریایی و‌ بندری خبر داد؛

امضای قراردادهای ۵۵ هزار میلیارد تومانی سازمان بنادر با بخش خصوصی

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از امضای قرارداد ۵۵ هزار میلیارد تومانی سازمان بنادر با بخش خصوصی در همایش امروز خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ علی اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانور‌دی در همایش توسعه دریامحور و گرامیداشت روز ملی حمل و نقل دریایی و‌ بندری با اشاره به اینکه امروز شروع موثر بخش خصوصی در حوزه فعالیت های دریایی و بندری است اظهار کرد: بر اساس آمار سال ۲۰۲۳، رشد متوسط اقتصاد دنیا ۳ درصد، رشد تجارت دریابرد دنیا ۴.۸ درصد و بیش از ۱۱ میلیارد تن بوده و ظرفیت تناژ ۸۰ هزار فروند کشتی‌های اقیانوس پیمای دنیا، ۲ میلیارد و ۳۳۷ میلیون تن بوده است.

وی  با اشاره به اینکه رشد تجارت دریابرد کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل طی هشت ماهه سال جاری ۸.۵ درصد بوده که بر اساس آن می توان وضعیت تجارت دریابرد کشور را مطلوب ارزیابی کرد، افزود: پروژه کلان ایران-راه که از سوی وزیر راه و شهرسازی مطرح شده، ابعاد ملی، همسایگی و بین‌المللی را به همراه دارد تا در بخش زیربنا و روبنا، کریدورهای شمال-جنوب و شرق-غرب به خوبی فعال شوند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی  با اشاره به اینکه در بخش توسعه ناوگان دریایی اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است، تصریح کرد: در دریای خزر توسعه ناوگان دریایی به شکل خیلی خوبی انجام شده و ۲۰۰ میلیون دلار توسعه ناوگان در دریای خزر صورت گرفته است و باید بدانیم که توسعه ناوگان به صورت جدی ادامه خواهد داشت.

صفایی با تقدیر از بخش خصوصی که به در حوزه دریایی و بندری اعتماد کردند تاکید کرد: آینده خوبی در انتظار حمل و نقل دریایی و سرمایه گذاران این بخش است.

وی اشاره به جذب بالای سرمایه در سازمان بنادر در دولت سیزدهم اظهار کرد: ۵۷ همت از سوی سازمان بنادر در پروژه‌هایزیرساختی سرمایه گذاری شده است و درمراسم امروز نیز قرار است قراردادی به ارزش ۵۵ همت با بخش خصوصی منعقد شود.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.