عباس نژاد در نشست خبری با اصحاب رسانه:

ورود ۲۴۰ میلیون دلار تجهیزات به بندر شهید رجایی/ افتتاح خط دریایی قشم- عمان در آینده نزدیک

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از ورود ۲۴۰ میلیون دلار تجهیزات به بندر شهید رجایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ حسین عباس‌نژاد در نشست خبری با اصحاب رسانه با با بیان اینکه استان هرمزگان با داشتن ٢٠٢٧ کیلومتر مرز آبی و شامل ١۴ جزیره و ٧٢ بندر کوچک و بزرگ پهناورترین ساحلی کشور محسوب می‌شود، اظهارکرد: یکی از سیاست‌ های مهم ما در استان هرمزگان نوسازی ناوگان مسافری است از این رو از محل وجوه اداره شده تسهیلات لازم  برای ورود ۵٠ فروند جدید انجام شده و سفارش ساخت این ۵٠ فروند به مجموعه کشتی‌سازی داخل کشور داده شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه گردشگری و مسافری  ۴۶ درصد رشد داشتیم افزود: در حال حاضر ۵٢ فروند شناور با ۵ هزار صندلی در این منطقه فعال است و علاوه بر مسیر داخلی، خط مسافری بین بندر عباس -شارجه و بندر لنگه – امارات فعال است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اشاره به اینکه در حال حاضر مذاکره با عمان برای راه‌اندازی خط دریایی هستیم تصریح کرد: به زودی خط دریایی ایران -عمان از قشم برقرار می‌شود.

عباس‌نژاد با اشاره به ظرفیت بنادر استان خاطرنشان کرد:  ظرفیت کانتینری پرترددترین بندر یعنی بندر شهید رجایی حدود٧ میلیون TEU است که با تکمیل فاز 3 توسعه این بندر، ظرفیت کانتینری به٨ میلیون TEU می‌رسد.

وی با بیان اینکه سهم بنادر هرمزگان در تخلیه و بارگیری کالای نفتی ٣۶ درصد و در بخش غیرنفتی ۵۶ درصد است تاکید کرد: از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه تخلیه و بارگیری کالای نفتی و غیرنفتی بیش از ٧۶ میلیون تن بوده که به مدت مشابه سال قبل این موضوع حدود ۴ درصد رشد داشته است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اشاره به جذب سرمایه و سرمایه گذار در بندر شهید رجایی گفت: نزدیک به ٣۵ هزار میلیارد تومان قرارداد سرمایه گذاری در بندر شهید رجایی تا پایان ماه جاری منعقد خواهد شد.

عباس‌نژاد با اشاره به اجرای سیاست‌های توسعه دریامحور و تشکیل اولین کارگروه در هرمزگان پیرامون این موضوع اظهار کرد: زیرساخت‌های فاز سوم بندر شهید رجایی از مدرن‌ترین سازه‌های بندری هستند و در حال حاضر تاخیری در روند تامین تجهیزات بندری فاز سوم بندر شهید رجایی نداریم و ١٠ دستگاه گنتری کرین (جرثقیل دروازه‌ای) برای فاز سوم بندر شهید رجایی و ٢ دستگاه برای فاز دوم به ارزش ٢۴٠ میلیون دلار در حال خرید است و به زودی وارد کشور می‌شود که تاریخ دقیق آن قابل اعلام نیست.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.