آغاز مرحله نخست بازرسی از شناور‌های مسافری طرح نوروز ۱۴۰۳ در هرمزگان

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از آغاز مرحله نخست بازرسی از شناور‌های مسافری و لندینگ‌کرفت‌های حمل خودرو سرنشین‌دار ویژه تعطیلات دهه مبارک فجر و طرح نوروز ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛  “اسماعیل مکی‌زاده” با اشاره به آغاز مرحله نخست بازرسی از شناورهای مسافری طرح نوروز ۱۴۰۳ در این استان اظهار داشت: این طرح در راستای ارتقا سطح ایمنی دریانوردی و انجام سفر ایمن برای گردشگران و مسافران دریایی آغاز شده است.

وی ادامه داد: نخستین مرحله از اجرای طرح کنترل و بازرسی ویژه طرح نوروز ۱۴۰۳ و ایام ترافیک سفرهای دریایی با بازرسی از هشت فروند لندینگ کرافت حمل خودرو با سرنشین درحال تردد بین بنادر چارک و آفتاب به بندر کیش انجام شده است.

به گفته معاون دریایی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، هم‌چنین چهار فروند لندینگ‌کرافت بین بنادر پل و لافت و ۱۳ فروند شناور مسافری درحال رفت و آمد بین بنادر شهید حقانی به شهید ذاکری و هرمز مورد بازرسی قرار گرفتند.

مکی‌زاده با بیان اینکه از ابتدای آغاز این طرح ۲۵ شناور مورد بازرسی قرار گرفته است، افزود: به منظور اطمینان از وضعیت ایمنی شناورهای درحال تردد، بازرسی فنی و ایمنی توسط افسران کنترل و بازرسی شناورها انجام شد.

وی گفت: در این بازرسی‌ها تجهیزات ایمنی و نجات جان، اطفا حریق، ناوبری و کمک ناوبری، وضعیت موتورهای اصلی و ژنراتورها، وضعیت بدنه شناور و همچنین توانمندی خدمه شناور مورد ارزیابی قرار گرفت.

معاون دریایی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خطرنشان کرد: نواقص احصایی از بازرسی‌ها با مشارکت بازرسان اداره ثبت شناورها و موسسات رده‌بندی در حال انجام است.

درحال حاضر ۳۷ فروند شناور مسافری و ۲۲ فروند  لندینگ‌کرافت در مسیرهای دریایی استان هرمزگان درحال رفت و آمد هستند.

انتهای پیام/

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.