مهندس وکیلی معاون فروش‌وبازاريابی شركت فولاد خوزستان:

فولاد خوزستان طی هشت ماه سالجاری درآمدی بالغ بر ۴۶ هزار میلیارد تومان کسب کرد

در سومین روز از نمایشگاه ایران متافو؛ رضا وکیلی معاون فروش‌وبازاریابی شرکت فولاد خوزستان در نشست خبری با خبرنگاران از موفقيت‌های حوزه فروش در بورس كالا مطالبی را مطرح کرد و در ادامه پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی ؛ مهندس رضا وکیلی معاون فروش‌وبازاریابی شرکت فولاد خوزستان در این نشست با تاکید بر اینکه بر اساس گزارش بورس‌کالا ۲۰ درصد از عرضه شمش فولادی کشور توسط فولا خوزستان تامین می‌شود، گفت: رینگ صادراتی ابزاری بود که فولاد خوزستان به خوبی از آن استفاده کرد؛ به گونه‌ای که طی سه ماه در حدود ۲۳ هزار تن آهن‌اسفنجی در بورس کالا به فروش رفته است.

معاون فروش‌وبازاريابی شركت فولاد خوزستان با بیان اینکه فولاد به عنوان یک صنعت مادر و اشتغال‌آفرین محسوب می‌شود، گفت: ایران در تولید فولاد رتبه دهم دنیا را داراست. در همین راستا همواره تمام تلاش فولاد خوزستان بر فروش بهینه است.

وی همچنین با بیان اینکه شرکت فولاد خوزستان طی هشت ماه سالجاری توانست درآمدی بالغ بر ۴۶ هزار میلیارد تومان کسب کند، گفت: فولاد خوزستان حدود ۳ درصد از درآمد غیرنفتی کشور در سال ۱۴۰۰ را تامین کرده است.

معاون فروش‌وبازاريابی شركت فولاد خوزستان در ادامه با تاکید بر اینکه امروز فضای کسب‌وکار به زیان شرکت‌های فولادی است، گفت: در صنعت فولاد ظرفیت‌سازی‌های خوبی انجام شده است، اما متاسفانه برای این میزان ظرفیت زیرساخت‌های لازم وجود ندارد.

وی همچنین گفت: به علت نبود زیرساخت‌های لازم؛ نرخ بهره‌برداری کاهش خواهد یافت که این موضوع آسیب‌های جدی به سرمایه‌گذاری کشور وارد خواهد کرد.

معاون فروش‌وبازاریابی شرکت فولاد خوزستان همچنین به صادرات محصولات این شرکت اشاره کرد و گفت: فولاد خوزستان بالغ بر ۹۰۰ هزار تن صادرات داشته که از این میزان حدود ۲۰۰ هزار تن از طریق رینگ صادراتی و صادرات مستقیم صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه سال ۲۰۲۳ به عنوان سال کاهش قیمت فولاد در بازارهای جهانی مطرح بود، خاطرنشان کرد: در ابتدای سال ۱۴۰۲ قیمت صادرات فولاد به مبلغ ۵۸۰ دلار بود و این روند به سمت کاهش گرایش داشته است.

مهندس وکیلی همچنین با اشاره به اینکه با وجود چالش‌های بسیاری که در زمینه تامین انرژی در تابستان امسال برای اکثریت شرکت‌ها به خصوص شرکت فولاد خوزستان وجود داشته است، گفت: موفقیت‌های قابل‌توجهی به دست آمده است که این موفقیت‌ها با تلاش‌های برجسته و مدیریت مناسب شرکت به ویژه در مواجهه با مشکلات انرژی به دست آمده است.

معاون فروش‌وبازاریابی شرکت فولاد خوزستان اظهار کرد: رینگ صادراتی به عنوان ابزاری مؤثر در فروش محصولات شرکت به کار گرفته شده و تاکنون حدود ۲۳۰ هزار تن از محصولات فولاد خوزستان از طریق این راه صادر شده است.

وی در ادامه به اهمیت صنعت فولاد اشاره کرد و بر اهمیت افزایش ظرفیت‌سازی و سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های لازم برای تحقق اهداف این صنعت تاکید کرد. معاون فروش‌وبازاریابی شرکت فولاد خوزستان بیان کرد: برنامه اولیه بوجه شرکت برای سال ۱۴۰۲ حدود ۴۶ هزار میلیارد تومان بوده و احتمالاً با افزایش این میزان به حدود ۶۵ تا ۷۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

مهندس وکیلی در پایان به برنامه‌ریزی‌های صادراتی این شرکت پرداخت و گفت: برنامه ما برای صادرات در سالجاری با پیش‌بینی انجام شده ۲ میلیون تن بوده است. با این حال ما تلاش کرده‌ایم تا فروش بهینه را انجام دهیم و هر بازاری که نیاز به محصولات ما دارد؛ نیازهای آن را به بهترین شکل ممکن برطرف کنیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.