ابرپروژه زیست‌محیطی توری بادی فولاد خوزستان ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

قائم‌مقام مديرعامل شرکت فولاد خوزستان در نشست خبری با اصحاب رسانه به نقش تاثیرگذار خبرنگاران در حوزه‌ مسئولیت‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: هیچ آفتی بدتر از ناامیدی نیست و انعکاس خبرهای مثبت در حوزه‌های مختلف؛ خدماتی است که خبرنگاران ارائه می‌دهند و به همین دلیل شایسته تقدیر هستند.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ علیرضا مخبر دزفولی قائم‌مقام مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در امور ستادی و مسئولیت‌های اجتماعی این مجموعه در دومین روز از نمایشگاه ایران متافو با تاکید بر اینکه حوزه مسئولیت‌های اجتماعی شرکت فولاد خوزستان چهار سال پیاپی تندیس زرین دریافت کرده است، در خصوص اقدامات انجام شده این مجموعه در حوزه‌های محيط‌‌ زيست، فولاد سبز، محروميت‌زدایی، کاهش آلاینندگی و موضوعات ورزشی و فرهنگی توضیحاتی را ارائه داد.

مخبر دزفولی با تاکید بر اینکه شرکت فولاد خوزستان موفق شد طی ۴ سال پیاپی تندیس زرین مسئولیت‌های اجتماعی را به خود اختصاص دهد؛ درمان‌محوری را یکی از مهمترین اولویت‌های این مجموعه در بخش مسئولیت‌های اجتماعی دانست و در ادامه گفت: این موضوع شامل کارهای بنیادی بوده تا مشکلات مردم برطرف شود؛ در همین راستا ورزشگاهی در استان خوزستان افتتاح شده که در کشور از نظر امکانات بی‌نظیر و مجهزترین ورزشگاه محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه از لحاظ کاهش آسیب‌های اجتماعی، مسائل فرهنگی و … این باشگاه در استان نقش بسزایی ایفا می‌کند و سالانه میلیاردها تومان صرف نگهداری این ورزشگاه می‌شود، خاطرنشان کرد: ورزشگاه موردنظر نه تنها در سلامت و پر کردن اوقات‌فراغت مردم خوزستان نقش مهمی دارد؛ بلکه در ایجاد اشتغال هم تاثیرگذار است.

وی با تاکید بر اینکه طی ۲ سال اخیر ۱۴۰۰ میلیارد تومان پروژه‌های زیست‌محیطی در راستای توسعه فضای سبز، بحث پساب، بازچرخانی و کاهش آلایندگی سرمایه‌گذاری شده است، گفت: این در حالی است که شرکت‌های صنعتی‌وفولادی با چالش‌های زیست‌محیطی متعددی از قبیل به روز نبودن تکنولوژی مواجه هستند. در همین راستا لازم است در حوزه محیط‌ زیست سرمایه‌گذاری‌هایی صورت گیرد که پیش‌بینی می‌شود طی دو سال آینده ۲۴۰۰ میلیارد تومان پروژه در این بخش هزینه خواهد شد.

قائم‌‌مقام مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان با تاکید بر اینکه صنعت ایران تکنولوژی به روزی ندارند، اظهار کرد: در کارخانجات جدید اگر با تحریم‌ها روبه‌رو نبودیم؛ حتما از تجهیزات و تکنولوژی به روزتری استفاده می‌شد، اما امروز کارخانه‌های قدیمی نمی‌توانند از فناوری‌های روز دنیا استفاده کنند. به همین دلیل شرکت فولاد خوزستان برای حفظ محیط ‌زیست سرمایه‌گذاری‌هایی را انجام داده است.

مخبر دزفولی همچنین از وضعیت گرد و غبار و ریزگردها و شرایط آب‌وهوایی استان خوزستان به عنوان دغدغه‌ها و مشکلات این استان نام برد و گفت: در همین خصوص پروژه‌های زیست‌محیطی شرکت همراه با بهره‌برداری در حال انجام است که البته فرصت‌ها و تهدیدهایی را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه به دنبال راه‌اندازی طرح‌های توسعه بیش از هزار نفر نیروی‌انسانی در شرکت فولاد خوزستان جذب شده است، گفت: در زمینه نوسازی تجهیزات با تحریم‌های بین‌المللی مواجه هستیم؛ اگرچه این مجموعه در راستای نوسازی تجهیزات رایزنی‌هایی را انجام داده است.

قائم‌‌مقام مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان همچنین تاکید کرد: علیرغم اینکه زمانی انرژی مزیت بود، اما در حال حاضر برای شرکت‌های فولادی تبدیل به تهدید شده است.

خبر دزفولی در ادامه به پروژه زیست‌محیطی توری بادی اشاره کرد و در توضیح این پروژه گفت: ابرپروژه زیست‌محیطی توری بادی با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در شرکت فولاد خوزستان انجام شده است که ۴۰ هکتار را پوشش می‌دهد. قابل ذکر است ارتفاع تورها ۲۸ متر است که در ارتفاع به صورت بادشکن عمل کرده و همچنین از انتشار غبار جلوگیری می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه این پروژه بیش از ۸۵ درصد از انتشار غبار جلوگیری می‌کند، گفت: در دنیا ۳ کشور این پروژه را اجرا کرده‌اند و در ایران برای اولین‌بار توسط شرکت فولاد خوزستان در حال اجرا است.

مخبر دزفولی همچنین عدم‌رعایت حریم شهری را از دیگر چالش‌های شرکت‌های قدیمی دانست و گفت: در روستاهای کم‌برخوردار کلینیک پزشکی احداث شده و با یک مرکزمحوری در این روستاها تبدیل شده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: شرکت فولاد خوزستان در بخش‌های دیگری همچون ساخت پل برای کاهش ترافیک، ساخت کلینیک در روستاها با تجهیزات کامل در قلعه کنعان و اصلاح جاده با هزینه ۵۰ میلیارد تومانی در منطقه کانتکس و … نیز هم‌راستا با مسئولیت‌های اجتماعی اقدامات قابل‌توجهی انجام داده است.

وی در ادامه از اصلاح جاده‌ای که در بین بومی‌ها به جاده مرگ معروف بود، خبر داد و گفت: ۵۰ میلیارد تومان برای ایمنی‌سازی این جاده سرمایه‌گذاری شده است و اصلاحات همچنان ادامه دارد.

مخبر دزفولی در پایان با تاکید بر اینکه شرایط محیطی استان خوزستان که ناشی از گرد و غباری است که از عراق می‌آید و همچنین دمای بالای هوا و … منجر به هزینه‌های بالایی می‌شود، گفت: شرکت فولاد خوزستان در کنار پروژه‌های زیست‌محیطی طرح‌های توسعه‌ای را اجرا می‌کند تا در کنار ایجاد بهبود فعالیت‌ شرکت؛ اشتغالزایی قابل توجهی را هم رقم بزند

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.