رکورد پروازهای عبوری از آسمان ایران شکسته شد/ افزایش ۲ برابری ظرفیت ناوگان هوایی کشور

وزیر راه و شهرسازی از شکسته شدن رکود پروازهای عبوری از آسمان ایران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه آغاز عملیات اجرایی فاز ۲  فرودگاه امام خمینی (ره)، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بعداز ایام کرونا رکورد پروازهای عبوری از ایران طی ماه گذشته شکسته شد و این امر نه تنها درآمدهای خوبی را نصیب ایران می کند، بلکه  بیشتر پیام ایمنی و امنیتی است که در ایران به سرمایه گذاران کشورهای دنیا و فعالان اقتصادی منتقل می شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در مذاکره با نیروهای مسلح بحث پروازهای عبوری با سرعت مناسبی پیش می رود، افزود: تا پایان سال تعداد هواپیماهای فعال کشور دو برابر می شود. سیاست وزارت راه و شهرسازی تامین هواپیما و توسعه ناوگان توسط بخش خصوصی است.

بذرپاش همچنین در خصوص پروازهای فرودگاه امام یا آور شد: در برخی روزها 170 پرواز در فرودگاه امام انجام می شود و در برخی مواقع شلوغ سال به روزانه 300 پرواز افزایش می باید.

وی با اشاره به توسعه ناوگان هوایی کشور، گفت: وقتی بستر توسعه پروازها مهیا می شود، دولت ایران به  ایرلاین های خارجی با دادن آزادی ها، پروازها را افزایش می دهد.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: خیلی از کشورها ایران را به عنوان نقطه ترانزیتی انتخاب خواهند کرد و ما سایر خدمات فرودگاهی را به ایرلاین های خارجی ارائه می دهیم. به این ترتیب فرودگاه امام به مبدا مقصد پروازی شرکتهای هواپیمایی خارجی تبدیل خواهند شد.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.