اتاق بازرگانی تهران و شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند؛

همکاری برای جذب سرمایه‌گذاری‌ها در مناطق آزاد تجاری

اتاق بازرگانی تهران و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی کشور با امضای یک تفاهم‌نامه همکاری نسبت به تلاش برای جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، ارائه خدمات به فعالان اقتصادی و انجام پروژه‌های مطالعاتی متعهد شدند.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از روابط عمومی اتاق تهران، در مراسم امضای این تفاهم‌نامه همکاری، محمود نجفی‌عرب، رئیس اتاق تهران، با تاکید بر استفاده از ظرفیت مناطق آزاد تجاری و اقتصادی کشور در راستای توسعه تولید و صادرات بنگاه‌ها، تصریح کرد که با برنامه‌ریزی‌های هدفمند، می‌توان زمینه اشتغال نیروی کار جوان کشور در مناطق آزاد را فراهم کرد.

بهمن عشقی، دبیرکل اتاق تهران نیز در مراسم امضای این تفاهم‌نامه و طی سخنانی، انبساط قوانین را مانعی بر سر راه اجرای برنامه‌های توسعه‌ای کشور دانست و گفت: مناطق آزاد تجاری شاید آخرین فرصت و شانس موجود برای کارآفرینان و فعالان اقتصادی باشد تا از مناقشه قانون‌گذاری رها شوند.

وی همچنین تصریح کرد که مسئله آزادسازی در اقتصاد و تجارت که حلقه مغفول مانده در کشور است، می‌تواند از مناطق آزاد تجاری آغاز شود.

همچنین فریال مستوفی، رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری اتاق تهران نیز در این جلسه، با اشاره به همکاری این مرکز با موسسات مشاوره معتبر بین‌المللی، یادآور شد که گزارش‌های مطالعاتی در رابطه با فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران، از سوی مرکز خدمات سرمایه‌گذاری اتاق تهران تدوین شده است.

حجت‌اله عبدالملکی، دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی نیز در سخنانی، از این نواحی در کشور به عنوان بهشت سرمایه‌گذاری یاد کرد و هزینه پایین تولید، وجود زیرساخت‌های مطلوب، دسترسی به بازارهای همسایه و دیگر نقاط جهان و نیز بروکراسی سبک را از جمله مزایای حال حاضر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور عنوان کرد.

وی با بیان اینکه نزدیک به یک‌سوم صادرات غیرنفتی کشور از طریق مناطق آزاد صورت می‌گیرد، از تدوین و تعریف بیش از 850 بسته سرمایه‌گذاری در این نواحی خبر داد که به گفته وی، برای اطلاع و آگاهی سرمایه‌گذاران، روی وب‌سایت دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری،صنعتی و ویژه اقتصادی در دسترس قرار گرفته است.

به گفته عبدالملکی، مجوز این بسته‌های سرمایه‌گذاری به صورت بی‌نام صادر شده است و سرمایه‌گذاران ایرانی در داخل و خارج از کشور و همینطور سرمایه‌گذاران دیگر کشورها، مخاطبان آن هستند.

دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی همچنین گفت: قصد و برنامه ما این است که در سال 1403، تمامی مناطق آزاد تجاری کشور را در شاخص سهولت کسب‌و‌کار جزو 50 کشور اول دنیا قرار دهیم.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.