بهترین جاهای ایران برای گردش در تابستان

تابستان فصل سفر است. در این فصل مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل هستند، روشنایی روز بیشتر از پاییز و زمستان است و بسیاری از شهرها اقدامات ویژه برای جلب رضایت مسافران ارائه می‌کنند

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛هر شهر و هر گوشه از کشور ایران با جاهای دیدنی بسیار، آثار تاریخی، تفریحی و طبیعت بکر می‌تواند یک مقصد عالی برای سفر باشد. در این میان شهرهای تبریز و ارومیه با توجه به دمای مطبوعی که در فصل تابستان دارند، می‌توانند یک گزینه عالی برای مقصد سفر در فصل گرم سال به شمار روند.

همچنین با توجه به گرمای هوا در شهرهای جنوبی مانند کیش، در فصل تابستان آفرها، تخفیفات و جشنواره‌های ویژه‌ای در این جزیره برگزار می‌شود که اگر چندان به گرما حساس نیستید، می‎توانید برنامه سفر به کیش را نیز جز لیست کارهای تابستانی خود قرار دهید.

جاذبه‌های دیدنی ارومیه

اگر مقصد سفر تابستانه شما ارومیه است، بازدید از جاهای دیدنی زیر را فراموش نکنید!

دریاچه آب نقره ای

این دریاچه زیبا ششمین دریاچه آب شور دنیا است که بزرگ‌ترین دریاچه ایران و دریاچه آب شور خاورمیانه نیز به شمار می‌رود. در این دریاچه 102 جزیره بزرگ و کوچک سراز آب بیرون آورده و ظاهری بسیار خاص به آن بخشیده‌اند. اسکان پرندگان مهاجر و محلی مانند فلامینگو، حواصیل، اردک و پلیکان این دریاچه را زیباتر کرده است.

کلیسای تاریخی ننه مریم

بعد از کلیسای بیت لحم فلسطین این کلیسا قدیمی‌ترین کلیسا جهان به شمار می‎رود. این کلیسا بسیار ساده بوده و شباهت چندانی به کلیساهای دیگر ندارد. تنها تزئین کلیسا یک تابلو نقاشی قدیمی و یک تابلو کوبلن دوزی شده از حضرت عیسی، حضرت مریم و حواریون است.

بهترین جاهای ایران برای گردش در تابستان

 

دریاچه سبز مارمیشو

یکی دیگر از جاهای دیدنی ارومیه دریاچه سبز مارمیشو است. این دریاچه در کنار یک دره زیبا در مرز ایران و ترکیه واقع شده است. عمق آن 50 تا 60 متر بوده و چشم انداز و آرامشی بسیار خاص دارد.

مسجد تاریخی سردار

این مسجد در بافت تاریخی ارومیه واقع شده و قدمت آن به زمان قاجار باز می‌گردد.

غار طبیعی تمته

اگر بازدید از جاهای بکر طبیعی را دوست دارید، غار تمته بهترین گزینه برای شما خواهد بود. این غار در فاصله 18 کیلومتری از ارومیه واقع شده و قدمت آن مربوط به دوران پارینه سنگی است.

جاهای دیدنی تبریز

تبریز نیز می‌تواند یک مقصد گردشگری عالی و البته خنک برای سفر تابستانی باشد. در این شهر زیبا می‌توانید از جاهای دیدنی نیز بازدید کنید.

ایل گلی

ایل گلی را می‌توان نماد شهر تبریز دانست. یک تفرجگاه زیبا که قدمت آن به دوران آق‌قویونلوها باز می‌گردد. ایل گلی در دوران صفویه گسترش زیادی پیدا کرده است. قدم زدن در میان گل‌ها، قایق سواری، سورتمه سواری از جمله تفریحاتی است که در ایل گلی منتظر شما است.

مسجد کبود

مسجد کبود یکی از زیباترین مساجد جهان است که کاشی کاری‌های فیروزه‌ای، آن را بسیار منحصر به فرد کرده است. این مسجد زیبا در سال 872 هجری قمری توسط سلطان جهان شاه بنا شده است.

بهترین جاهای ایران برای گردش در تابستان

 

ارگ علیشاه

یکی دیگر از جاهای دیدنی تبریز، ارگ علیشاه آن است. این ارگ در سده هشتم به عنوان مسجد پایه ریزی شد اما ساخت آن ناتمام ماند. در دوران قاجاریه بخش‌های دیگری به آن اضافه شد و به عنوان دژ نظامی مورد استفاده قرار گرفت.

خانه مشروطه

اگر به تاریخ علاقه مند هستید، خانه مشروطه تبریز جایی است که حتما باید سری به آن بزنید. این خانه محل همفکری سرداران بزرگ مشروطه خواه مانند ستارخان و باقر خان بوده است. در حال حاضر خانه مشروطه به موزه تبدیل شده است.

تله کابین و تفرجگاه عون بن علی

تفرجگاه عون بن علی با داشتن امکاناتی مانند رستوران، آبشار مصنوعی، تله کابین، درخت کاری‌های زیبا می‌تواند یک روز عالی در سفر را برای شما رقم بزند.

جاهای دیدنی کیش

همان طور که در بالاتر نیز اشاره شد، با توجه به جشنواره‌ها و تخفیف‌های متنوع تابستانی در جزیره کیش، این شهر نیز می‌تواند یک مقصد عالی برای سفر باشد. در جزیره زیبا کیش می‌توانید اوج هیجان را در تفریحات آبی، پیست اسکی روی یخ، فلای دامون، کارتینگ، بولینگ و شاتل سواری تجربه کنید.

مراکز خرید بسیاری نیز در کیش وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها خریدهای اورجینال و برند را با تخفیف‌های تابستانه عالی و مناسب انجام دهید. در کیش همچنین می‌توانید از جاهای دیدنی مانند دره پرتغالی‌ها، قلعه جنی، پایاب کیش، موزه خلیج فارس، کشتی یونانی، شهر زیرزمینی کاریز، شهر باستانی حریره، خانه اعیانی و مکان‌های تفریحی مانند باغ پرندگان، پارک دلفین، نمایشگاه خزندگان و آکواریوم کیش بازدید کنید. Shape1

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.