ویژگی‌های رپورتاژ آگهی مناسب چیست؟

نوشتن رپورتاژ آگهی مناسب و انتشار آن در رسانه پربازدید، منجر به بالا رفتن رتبه وب‌سایت و همچنین رشد و رونق کسب‌وکارها می‌شود؛ اما این اقدامات باید براساس اصول خاص خود انجام گیرند.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ در این مطلب با ویژگی های رپورتاژ آگهی خوب و همچنین مشخصات سایت مناسب برای انتشار آن آشنا خواهید شد. قبل از هرچیز بهتر است ببینیم هدف از انتشار رپورتاژ چیست؟

رپورتاژ آگهی چیست و با چه هدفی منتشر می‌شود؟

رپورتاژ آگهی مفهوم جدیدی نیست و از گذشته تا به امروز با تبلیغات و رونق کسب‌وکارها در ارتباط بوده است؛ به این صورت که رسانه‌ها در ازای دریافت پول، محتوای تبلیغاتی صاحبان کسب‌وکارها را منتشر می‌کنند. هدف اصلی از این کار، بازاریابی است. رپورتاژ در سئو، به‌صورت انتشار محتوای متنی و تصویری در سایت‌های پربازدید و با هدف معرفی محصول، خدمات و برندسازی انجام می‌شود.

رپورتاژ همچنین یک بک لینک محسوب می‌شود که گوگل را برای اعتبار بخشیدن به سایت شما راضی خواهد کرد. پس با نوشتن رپورتاژ آگهی مناسب و انتشار آن در رسانه‌‌ای با ویژگی‌ها و شرایط عالی، رتبه‌ خوبی از گوگل دریافت می‌کنید و سئوی سایتتان نیز بهتر خواهد شد.

به‌‌عنوان صاحب یک سایت، سئوکار و نویسنده محتوا، باید با اصول رپورتاژنویسی آشنا باشید و مطالب اصولی و مفیدی را در اختیار خواننده قرار دهید. مشاهدات و آمارها نشان می‌دهند که مطالب رپورتاژ، خوانندگان را به مراجعه به منبع آن ترغیب می‌کنند. مراجعه کاربران به سایت، به معنی نزدیک شدن به هدف راه‌اندازی آن سایت خواهد بود. اگر متن رپورتاژ برای خواننده، آموزنده، مفید و جذاب باشد به سایت منبع نیز با همین دید نگاه کرده و به احتمال زیاد مشتری محصولات و خدمات آن خواهد شد.

تا به اینجا سعی کردیم برخی از تأثیرات مثبت رپورتاژ را بیان کنیم؛ اما نکته حائز اهمیت، آشنایی با ویژگی های رپورتاژ آگهی خوب است، زیرا نوشتن متن غیراصولی و بی‌کیفیت، نه‌تنها کمکی به کسب‌وکار شما نخواهد کرد، بلکه هزینه و زمانتان را نیز هدر خواهد داد. در ادامه ویژگی های رپورتاژ آگهی مناسب را بیان کرده‌ایم، سپس به مشخصات بهترین سایت برای انتشار آن خواهیم پرداخت.

ویژگی های رپورتاژ آگهی خوب

بهترین نوع آگهی آن است که مستقیماً آگهی به‌نظر نرسد و این مفهوم در نمونه های رپورتاژ آگهی موفق و تاثیر‌گذار به خوبی مشاهده می‌شود. درواقع زمانی از این شیوه بازاریابی بازخورد مثبت دریافت خواهید کرد که از شرایط رپورتاژ آگهی مناسب، آگاه باشید. به‌طورکلی یک رپورتاژ آگهی اصولی و مناسب از ویژگی‌های زیر برخوردار است:

  • عنوان جذاب و گیرا

اولین چیزی که از رپورتاژ شما به کاربر نشان داده می‌شود، عنوان آن است. عنوان رپورتاژ باید جذاب و گیرا باشد. درواقع بدون انتخاب تیتری مناسب و ترغیب‌کننده، تعداد کمی از کاربران متن شما را مطالعه خواهند کرد.

  • محتوای مناسب، مفید و جذاب

محتوای رپورتاژ آگهی مناسب باید مفید و جذاب باشد. با انتخاب عنوان مناسب و جذاب می‌توانید کاربران زیادی را به کلیک روی لینک و خواندن محتوای خود ترغیب کنید. اما آیا متن شما به نحوی نگارش شده است که خواننده را به خواندن بخش‌های مختلف آن هدایت کند؟ متن رپورتاژ باید از بخش‌های مختلف شامل مقدمه، بدنه اصلی محتوا و خلاصه مطلب تشکیل شده باشد. هرکدام از این بخش‌ها، باید به‌اندازه کافی مفید، روان و گویا بوده و همچنین جذابیت کافی را برای ترغیب خواننده به مطالعه ادامه مطلب داشته باشند.

images 1699292322 654924a2a0efc

  • پاراگراف ارزشمند

در رپورتاژ نویسی و اصول نگارش متن رپورتاژ به این نکته توجه داشته باشید که پاراگراف اول، نقش مهمی در جذب کاربران دارد. این بخش همچنین برای جذب خواننده به سایت منبع، بسیار حائز اهمیت است. پس یکی از شرایط رپورتاژ آگهی خوب این است که پاراگراف اول آن بتواند کاربر را به مطالعه کل مطلب ترغیب کند؛ همچنین کاربر را متوجه موضوع محتوا کرده و او را به کلیک کردن روی لینک منبع مجاب کند.

  • تبلیغات غیرمستقیم

یکی از مهم‌ترین ویژگی های رپورتاژ آگهی مناسب، تبلیغاتی نبودن آن است. رپورتاژ باید نکات آموزنده‌ای را به کاربران ارائه دهد و به نحوی نگارش شود که کاربر تصور کند اشاره به محصول، خدمات یا برندی خاص، تنها با هدف مشاوره و کمک به او صورت گرفته است. به این ترتیب خواننده با دید بهتری به آنچه که معرفی شده است توجه خواهد کرد.

  • کوتاه، مختصر و مفید

معمولاً کمتر کسی وقت کافی برای مطالعه یک مطلب طولانی را دارد. به‌طورکلی برای بیان هدف رپورتاژ، معمولاً متنی بین ۷۰۰ تا ۱۲۰۰ کلمه استاندارد خواهد بود. طولانی بودن متن‌های آموزشی و علمی شاید قابل قبول باشد، اما برای موضوعاتی مانند خرید محصول و تبلیغات برند یا خدماتی خاص، چندان موردپسند نیست. بهتر است متن رپورتاژ را نه خیلی کوتاه و نه خیلی طولانی بنویسید و سعی کنید تعداد کلمات کل متن و پاراگراف‌ها، کم و متناسب با موضوع باشد.

  • داستان‌وار بودن

یکی از شرایط رپورتاژ آگهی مناسب، خواندنی بودن آن است. این مورد، به‌ویژه در متن‌های طولانی، بسیار حائز اهمیت است. درواقع هر بخش از مقاله، باید خواننده را برای مطالعه بخش بعدی آن کنجکاو کند.

images 1699292465 65492531e40b0

  • قرارگیری در موقعیت مخاطب

خود را در موقعیت خواننده قرار دهید. درواقع از زبان مشتری نوشتن یا خود را جای او قرار دادن، باعث ترغیب بهتر کاربر به خرید محصول یا استفاده از خدمات می‌شود.

  • تیتربندی‌های جذاب

تیتربندی در رپورتاژنویسی، مانند هر محتوای متنی دیگری اهمیت زیادی دارد. متون طولانی و پشت سر هم خواننده را خسته می‌کند و تشخیص موضوعات ارائه‌شده را نیز دشوار خواهد کرد.

  • ساده و قابل‌فهم

یکی دیگر از شرایط رپورتاژ آگهی مناسب، ساده و قابل‌فهم بودن آن است. استفاده از کلمات بسیار تخصصی و غیرقابل‌فهم، کاربر را از مطالعه رپورتاژ منصرف خواهد کرد و به‌تبع لینک‌های موجود در محتوا، کاربر کمتری به یابت شما منتقل می‌دهند .

  • یونیک بودن

این روزها متن‌های تبلیغاتی چه در وب‌سایت‌ها و چه در سایر رسانه‌ها، بسیار زیاد هستند. بهتر است به‌جای بیان سوژه‌های تکراری به‌کاررفته در تبلیغات معمولی، اندکی متفاوت‌تر عمل کنید و با بیان کلمات جدید، کاربران را به منحصربه‌فرد بودن محصول یا خدمات موردنظر خود قانع کنید.

  • رعایت قانون ۳۰ – ۷۰

همان‌طورکه بیان کردیم، یک رپورتاژ آگهی خوب به هیچ عنوان نباید تبلیغاتی به‌نظر برسد. برهمین اساس، قانون ۳۰ – ۷۰ را رعایت کنید؛ به این معنی که ۷۰ درصد از متن، آموزنده، خبری و کمک‌کننده باشد و ۳۰ درصد باقی‌مانده را به فروش و تبلیغات اختصاص دهید.

images 1699292198 65492426e26f0

  • کپی نبودن

کپی بودن مطالب سایت به هیچ عنوان برای گوگل قابل قبول نیست و این موضوع درمورد رپورتاژ نویسی نیز صادق است. متنی که نگارش می‌کنید باید یونیک بوده و از سایت‌های دیگر کپی نشده باشد.

  • رعایت اصول سئو

درمورد شرایط رپورتاژ آگهی مناسب، رعایت اصول سئو نیز اهمیت زیادی دارد. استفاده از عبارات کلیدی کانونی و مرتبط که سرچ بالایی دارند، به بازخورد بهتر رپورتاژ کمک خواهند کرد. همچنین برای اثرگذاری بهتر روی سئوی سایت، ۳ تا ۵ لینک فالو را در متن درج کنید.

  • تکنیک‌های بازاریابی محتوایی

یک نویسنده رپورتاژ باید با تکنیک‌های بازاریابی محتوایی و تبلیغ‌نویسی آشنا باشد و با کاربرد خلاقانه این تکنیک‌ها، مخاطب را برای خرید محصول یا استفاده از خدمات خاصی قانع کند.

ویژگی های بهترین سایت برای رپورتاژ آگهی

در بازاریابی آنلاین، علاوه‌بر نوشتن رپورتاژ آگهی مناسب، باید آن را از طریق رسانه و وب‌سایت دیگری منتشر کنید. در اینجا باید توجه داشته باشید که آیا انتشار رپورتاژ در وب‌سایت موردنظر بازخورد مثبتی برای کسب‌وکار شما خواهد داشت یا خیر. بنابراین برای دریافت بازخورد بهتر، بایستی رپورتاژ را در سایت پربازدید که از نظر گوگل و خوانندگان نیز معتبر است منتشر کنید.

برای پیدا کردن سایت مناسب برای انتشار رپورتاژ، می‌توانید از طریق گوگل آنالیتیکس، رتبه گوگل و میزان فیدبک‌های دریافتی سایت‌های مختلف را بررسی کرده و سپس رپورتاژ خود را در سایتی که اعتبار بیشتری دارد منتشر کنید. بررسی موارد زیر به پروسه انتخاب یک رسانه مناسب کمک خواهد کرد:

  • ارتباط رسانه با حوزه کاری شما؛ برای مثال، جهت تبلیغ محصولی مانند موبایل، بهتر است رپورتاژ خود در سایت‌های تکنولوژی مانند زومیت منتشر کنید.

  • تحقیق و بررسی وضعیت رقبا

  • علاوه‌بر حساسیت روی نوشتن رپورتاژ آگهی مناسب، درمورد وضعیت رقبا نیز تحقیق کنید تا پروسه انتخاب رسانه برایتان آسان‌تر شود. به بیانی دیگر، به این‌که رقبا از چه رسانه‌هایی استفاده می‌کنند و چه بازخوردی دریافت کرده‌اند نیز اهمیت بدهید.

  • با بررسی پرسونای مخاطب و شناخت آن‌ها ازلحاظ سن، جنسیت و طبقه اجتماعی، می‌توانید رسانه‌هایی که به‌طور معمول بازدید می‌کنند را پیدا کنید.

اگر خود وقت یا اطلاعات کافی برای بررسی و ارزیابی رسانه‌ها را ندارید، می‌توانید از سایت‌های انتشار رپورتاژ آگهی که به‌عنوان واسطه میان کارفرما و رسانه‌های معتبر فعالیت می‌کنند کمک بگیرید.

images 1699292528 65492570ba635

آشنایی با ویژگی ها و شرایط رپورتاژ آگهی خوب

در این مطلب راجع‌به تأثیر یک نمونه رپورتاژ آگهی اصولی در رونق‌ کسب‌وکارها و بهبود سئوی سایت صحبت کردیم. مهم‌ترین اصل رپورتاژ نویسی این است که تبلیغاتی بودن آن نباید آشکار باشد؛ همچنین باید متن را با عنوان جذاب، تیتربندی مناسب، نگارش روان، ساده‌نویسی و داستان‌وار بودن، برای خواننده گیرا و قابل‌فهم کنید. متن رپورتاژ نباید چندان طولانی باشد و از کپی کردن مطالب نیز پرهیز کنید.

درمورد شرایط رپورتاژ آگهی مناسب، باید به سایت مناسب جهت انتشار آن نیز اهمیت بدهید. سایت مناسب برای انتشار رپورتاژ، باید رتبه خوبی از گوگل گرفته باشد. همچنین توجه کنید که آیا سایت موردنظر با حوزه کاری شما ارتباط دارد یا خیر. در ضمن شناخت پرسونای مخاطب نیز کمک می‌کند تا بهترین سایت‌ها را برای انتشار تبلیغات خود پیدا کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.