رفوگران فرش ایرانی به ترکیه مهاجرت کردند

عضو اتاق بازرگانی ایران از تضعیف روزافزون صنعت فرش دستباف کشور در پی سیاست‌های نادرست دولتی گفت و تصریح کرد که دولت این صنعت تحریم‌شده را به حال خود رها کرده است.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛احد عظیم‌زاده با تاکید بر مظلومیت فرش دستباف ایران گفت: عرصه به قدری بر فعالان این صنعت تنگ شده که گویا فرش دستباف صنعت ملی کشور نیست، در حالی که امروز ۲میلیون و ۵۷ هزار بافنده در این صنعت مشغول هستند، این افراد به همراه اعضای خانواده‌شان جمعیتی حدود یک دهم کل جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند که از این صنعت ارتزاق می‌کنند.

وی افزود: با این وجود دولت این صنعت را به حال خود رها کرده و امور آن را به یکی از معاونان رده پایین وزارت صنعت معدن تجارت واگذار کرده است، ما به این وضعیت معترضیم و انتظار داریم صنعت فرش ایران زیر نظر نهاد ریاست جمهوری یا وزارت صمت اداره شود. نمایندگان تبریز در مجلس نیز هیچ‌گاه جویای مشکلات این صنعت نبودند.

عظیم‌زاده تصریح کرد: صادرکنندگان فرش در شرایطی ملزم به بازگشت ارز حاصل از صادرات هستند که در جریان تولید هیچ ارزی از دولت دریافت نمی‌کنند.

رئیس اتحادیه فرش‌فروشان تبریز گفت: رفوگران فرش ایرانی در ترکیه مشغول به کار شده‌اند و به تعمیر فرش اشتغال دارند، این اتفاق برآمده از سیاست‌های نادرستی است که در این صنعت اعمال شده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: امریکا صنعت فرش ایران را تحریم کرده و با این کار ۱۰ میلیون ایرانی را در درآمدزایی از صنعت با مشکل روبه‌رو کرده با این حال تحریم‌های داخلی بیشتر از تحریم‌های امریکایی صنعت فرش ایران را در تنگنا قرار داده است.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.