معرفی شرکت‌های حمل هوایی بار

حمل بار هوایی روشی مطمئن و سریع برای حمل‌ونقل کالا در سراسر جهان است. این روش برای حمل کالاهایی که ارزش بالایی دارند یا باید در زمان کوتاهی به مقصد برسند، بسیار مناسب است.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛در حمل بار هوایی، از هواپیما برای جابه‌جایی استفاده می‌شود. باتوجه‌به مزایای ذکر شده، حمل بار هوایی برای حمل کالاهایی که نیاز به‌سرعت، امنیت و دقت بالا دارند، بسیار مناسب است.

انواع حمل هوایی بار

به‌طورکلی می‌توان حمل هوایی بار را به 3 دسته کارگو، اکسپرس و فریت تقسیم کرد. خدمات فریت بار برای ارسال بار شخصی و نمونه‌های غیر تجاری با محدودیت وزنی و حجمی مشخصی استفاده می‌شود. کارگو نیز برای ارسال بارهای تجاری و به طور کلی بارهای حجیم و سنگین مورد استفاده قرار می‌گیرد. پست اکسپرس نیز برای بیشتر برای ارسال مدارک و اسناد و بارهایی که باید در اسرع وقت به مقصد برسند مورد توجه قرار می‌گیرد.

مقایسه حمل‌ونقل هوایی با حمل‌ونقل زمینی

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های حمل بار هوایی، سریع بودن آن است. هواپیماها می‌توانند کوتاه‌ترین مسیر را دنبال کنند درصورتی‌که حمل‌ونقل‌های زمینی باتوجه‌به شرایط و نوع وسیله متفاوت است. حمل‌ونقل هوایی برای استفاده در مسیرهای طولانی مناسب‌تر است درحالی‌که برای انتقال بار در مسیرهای کوتاه در صورت نداشتن محدودیت زمانی، استفاده از روش حمل زمینی توصیه می‌شود. باید توجه داشت که هزینه حمل‌ونقل زمینی به دلیل متغیر بودن قیمت سوخت ثابت نیست؛ اما به‌طورکلی هزینه کمتری نسبت به بار هوایی دارد.

حمل‌ونقل هوایی یا دریایی، کدام به‌صرفه‌تر است؟

به‌طورکلی، حمل‌ونقل دریایی برای کالاهایی که نیاز به تحویل سریع ندارند، گزینه مقرون‌به‌صرفه‌تری است. حمل‌ونقل هوایی برای کالاهایی که نیاز به تحویل سریع دارند، گزینه مناسبی است؛ اما هزینه بیشتری دارد.

در ادامه چند نکته برای انتخاب گزینه حمل‌ونقل مناسب ذکر شده است:

  • نوع کالا را در نظر بگیرید. آیا کالای شما فاسدشدنی است؟ آیا ارزش بالایی دارد؟ آیا نیاز به تحویل فوری دارد؟
  • مسافت را در نظر بگیرید. آیا کالای شما باید مسافت زیادی را طی کند؟
  • زمان تحویل را در نظر بگیرید. چه مدت‌زمان دارید تا کالای خود را تحویل بگیرید؟
  • نیازهای خاص مشتری را در نظر بگیرید. آیا مشتری شما به گزینه‌های حمل‌ونقل خاصی نیاز دارد؟

با درنظرگرفتن این عوامل، می‌توانید گزینه حمل‌ونقل مناسب خود را انتخاب کنید.

 10 شرکت حمل و نقل هوایی در ایران

  1. همراه دژ ایرانیان یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه خدمات حمل‌ونقل هوایی در ایران است که با بهره‌گیری از سال‌ها تجربه و دانش فنی، خدمات متنوعی را در زمینه حمل بار هوایی ارائه می‌دهد. این شرکت دارای مجوزهای لازم از سازمان هواپیمایی کشوری و اداره کل گمرک ایران است و در زمینه حمل‌ونقل هوایی کالا، مسافر و پست اکسپرس فعالیت می‌کند.این شرکت انواع خدمات فریت بار با با کوتاه ترین زمان نیز انجام میدهد
  1. ققنوس تجارت خاورمیانه یکی از شرکت‌های فعال در زمینه حمل‌ونقل هوایی در ایران است. این شرکت خدمات متنوعی را در زمینه حمل بار هوایی داخلی و خارجی ارائه می‌دهد.
  2. پارس سریر پرواز یکی دیگر از شرکت‌های فعال در زمینه حمل‌ونقل هوایی در ایران است. این شرکت خدمات متنوعی را در زمینه حمل بار هوایی تجاری و شخصی ارائه می‌دهد.
  3. الیت آریا جم یک شرکت حمل‌ونقل هوایی بین‌المللی است که خدمات متنوعی را در زمینه حمل بار هوایی تجاری و شخصی ارائه می‌دهد.
  4. سفیران حمل‌ونقل یکی از شرکت‌های قدیمی در زمینه حمل‌ونقل هوایی در ایران است. این شرکت خدمات متنوعی را در زمینه حمل بار هوایی تجاری و شخصی ارائه می‌دهد.
  5. ایران‌ایرتور یکی از شرکت‌های هواپیمایی داخلی ایران است که خدمات حمل بار هوایی داخلی را ارائه می‌دهد.
  6. پیام یکی دیگر از شرکت‌های هواپیمایی داخلی ایران است که خدمات حمل بار هوایی داخلی را ارائه می‌دهد.
  7. پست بین‌المللی تی‌ان‌تی از نمایندگان فعال در شهرهای مختلف ایران خدمات حمل‌ونقل بین‌المللی به مشتریان خود ارائه می‌دهد. می‌توان  از سرویس حمل هوایی کارگو  به‌عنوان یکی از مهم‌ترین خدمات این شرکت نام برد.
  8. شرکت PDE خدمات حمل‌ونقل هوایی خود را به‌صورت پست اکسپرس و حمل بار سنگین هوایی ارائه می‌دهد. این شرکت با داشتن امکاناتی از جمله پرواز اختصاصی به چین و دبی بسته‌های پستی را در کمترین زمان انجام می‌دهد.
  9. شرکت کاراپست یکی از شرکت‌هایی است که در زمینه حمل‌ونقل هوایی فعالیت دارد. این شرکت با ارائه خدمات مختلف حمل هوایی محموله‌های با حجم بالا و سنگین در عرصه بین‌المللی آمادگی خود را اعلام کرده است.

حمل‌ونقل هوایی یک ابزار قدرتمند برای تجارت و گردشگری است. این نوع حمل‌ونقل می‌تواند به اشخاص و شرکت‌ها کمک کند تا کالاها و محصولات خود را به‌سرعت و به‌راحتی به سراسر جهان منتقل کنند و به مسافران امکان می‌دهد تا به‌راحتی و با خیال راحت به نقاط مختلف جهان سفر کنند. بااین‌حال، حمل‌ونقل هوایی نیز می‌تواند اثرات زیست‌محیطی منفی داشته باشد. مهم است که این اثرات را به حداقل برسانیم و از حمل‌ونقل هوایی به طور مسئولانه استفاده کنیم.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.