عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

قطعه‌سازی باعث زنده نگه داشتن خودروسازی می‌شود

قطعه‌سازی نباشد خودروسازی هم وجود ندارد. باید بانک‌ها و دولت کمک کنند تا مقطع تحریم که بسیار سخت است پشت ‌سر گذاشته شود. این بدون شک باعث افزایش کیفیت خودروهای ساخت داخل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ بحث ایجاد اشتغال با توجه به پیش‌بینی بسیاری از کارشناسان در سال ۹۹ باید با جدیت بیشتری دنبال شود. محدودیت‌هایی که در این زمینه خصوصا در دستگاه‌های دولتی وجود دارد سبب می‌شود که توجه به سمت بنگاه‌های خصوصی جلب شود؛ بنگاه‌هایی که با وجود داشتن موانعی مانند تحریم و گرانی تولید همچنان می‌توانند نقطه اتکا در زمینه ایجاد اشتغال باشند. هجمه‌هایی که گاه در مورد برخی از نهادهای خصوصی شکل می‌گیرد، این سوال را مطرح می‌کند که در نبود این سازمان‌ها و با توجه به شرایط موجود چه کسی متولی ایجاد اشتغال خواهد بود و آیا در آینه اقتصاد مقاومتی تنها انتقاد مطرح است یا اینکه نگاه به داخل باید انعطاف بیشتری داشته باشد و سعی بر تقویت آنها به شکل قوی شکل گیرد؟ بزرگ‌ترین قطعه‌سازی کشور یعنی کروز از جمله سازمان‌هایی است که با وجود موانع بین‌المللی و گاه بی‌مهری‌های داخلی همچنان به موضوع ایجاد اشتغال اهمیت داشته و از این جهنت جزو خواص است.

جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در این باره گفت: اشتغال در کشور در حوزه صنعت‌، خدمات و گردشگری اهمیت بسیار زیادی دارد. خصوصا در زمینه خودرو و بخش‌هایی که به این تولید کمک می‌کنند باید نگاه ویژه‌ای وجود داشته باشد. بحث تحریم‌ها هم خودروسازان و هم قطعه‌سازان ما را دچار بحران کرده، خصوصا اینکه قطعه‌سازان ما در کنار این مسائل طلب‌های زیادی از خودروسازان دارند. در این شرایط باید به قطعه‌سازان کمک کرد. اگر قطعه‌سازی نباشد خودروسازی هم وجود ندارد. باید بانک‌ها و دولت کمک کنند تا مقطع تحریم که بسیار سخت است پشت ‌سر گذاشته شود. این بدون شک باعث افزایش کیفیت خودروهای ساخت داخل می‌شود. کوچکی‌نژاد افزود: باید به تولید خودروهای هیبریدی که هم در کاهش آلایندگی هوا و هم در آسایش مردم نقش دارند نگاه ویژه‌ای وجود داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: جهان صنعت

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.