معاون وزیر راه و شهرسازی:

اتصال بیست و سومین مرکز استان به شبکه ریلی با راه آهن همدان-سنندج

معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از آخرین مراحل اجرایی راه آهن همدان-سنندج گفت: این مسیر ریلی به عنوان یکی از پنج اولویت ریلی سالجاری با هدف اتصال مرکز استان کردستان به شبکه ریلی آماده بهره برداری در پایان هفته همزمان با سفر رییس جمهور به این استان است.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی صبح امروز به همراه مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی و هیات همراه از راه آهن همدان-سنندج به منظور بررسی آخرین وضعیت این طرح ریلی و تحویل به شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران بازدید کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی این طرح ریلی را یکی از پنج اولویت اجرایی راه آهن در سالجاری اعلام کرد و گفت: خوشبختانه راه آهن همدان-سنندج یکی از تکمیل ترین محورهای ریلی کشور است که آماده بهره برداری است و با اتصال مرکز استان کردستان به شبکه ریلی بیست و سومین مرکز استان نیز به شبکه ریلی متصل می شود.

وی ارزش روز این مسیر ریلی را 15 هزار میلیارد تومان دانست و افزود: به منظور ساخت این طرح 3 هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است و به منظور سهولت دسترسی مردم به زمین های کشاورزی در مسیر پروژه 46 دستگاه تقاطع غیر همسطح و 30 دستگاه پل بزرگ احداث شده است.

خادمی با اشاره به راه آهن همدان-سنندج به عنوان یکی از بزرگترین طرح های ریلی کشور اظهار داشت: امیدواریم تا پایان سال نیز خطوط ریلی دیگری که در برنامه کاری قرار دارد آماده بهره برداری قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه راه‌آهن همدان_ سنندج را موجب اتصال ریلی مرکز به سمت غرب کشور دانست و افزود: با ادامه این مسیر تا مرز باشماق شرایط برای ترانزیت ریلی به سمت کشور عراق و در نهایت سوریه محقق شود.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.