عباس‌نژاد در گفت و گو با رخداد اقتصادی مطرح کرد؛

ساخت سیلوی ۱۵۰ هزارتنی غلات در بندر شهید رجایی/ در حوزه ترخیص کالا معطلی نداریم

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از ساخت سیلوی ۱۵۰ هزارتنی غلات توسط بخش خصوصی در بندر شهید رجایی خبر داد.

حسین عباس نژاد مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری رخداد اقتصادی در پاسخ به سوالی پیرامون مدت زمان ترخیص کالا به خصوص کالاهای اساسی از بنادر هرمزگان به ویژه بندر شهید رجایی اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به اقدامات دولت و ایجاد هماهنگی میان سازمان‌هایی چون بنادر، بانک مرکزی و گمرک خوشبختانه در حال حاضر در بیشتر بنادر کشور از جمله بندر شهید رجایی کالاهای اساسی پروسه طولانی مدتی را برای ترخیص طی نمی کنند و روال گذشته وجود ندارد.

وی افزود: در حوزه غلات نیز در بنادر مهمی چون بندر امام و بندر عباس سازمان بنادر سیاست استانداری انبارش و حمل غلات را در پیش گرفته است که بهترین رویکرد در این زمینه موضوع سیلو است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه در بندر امام که هاب ترخیص کالاهای اساسی و به خصوص غلات محسوب می شود بزرگترین سیلوها با ظرفیت بالای ۱۵۰ هزار تن افتتاح شده است تصریح کرد: در بندر شهید رجایی نیز سیلوی غلات با سایز ۱۵۰ هزارتن در حال ساخت توسط بخش خصوصی است که با ساخت این سیلو ما به جرات می توانیم بگوییم کلیه عملیات تخلیه، انبارش و نگهداری غلات به صورت استاندارد صورت می گیرد و ما دیگر هیچ نگرانی برای فساد کالا نخواهیم داشت.

عباس نژاد با اشاره به اینکه در حال حاضر معطلی های طولانی مدت در حوزه ترخیص کالا با سیاست های دولت و سازمان بنادر رفع شده است خاطرنشان کرد: در وضعیت فعلی و طی ماههای اخیر کشتی که منتظر ترخیص باشد نداشته‌ایم.

وی درباره مشکلات کامیون‌ داران در بنادر کشور از جمله بندر شهید رجایی تاکید کرد: معمولا کالای اساسی به صورت یکسره ترخیص می شوند از این رو با همراهی استاندار هرمزگان و تامین کامیون موردنیاز مشکلی در حوزه حمل و نقل در بندر شهید رجایی وجود ندارد.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.