سفر برای خواب

به تازگی گردشگری خاصی مورد توجه مردم جهان قرار گرفته است که با عنوان گردشگری خواب شناخته می‌شود. در این شیوه در طول سفر به یک استراحتگاه سلامتی یا اقامت در یک هتل دارای متخصص، قرار است ریتم و کیفیت خواب افراد عیب‌یابی شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رخداد اقتصا‌دی؛برای برخی از گردشگران خواب، هدف خاص از سفر، تغییر عادات است تا بتوانند خواب مناسب داشته باشند و برای برخی دیگر هدف صرفا تجربه مناسب خواب است. بعد از همه‌گیری کرونا تمرکز بیشتر روی سلامتی و مراقبت از خود و خواب باکیفیت شبانه برای بهبود و حفظ سلامت جسمانی و روانی است.

یکی از پیشنهادهای خواب با فناوری بالا اقامت در هتل پارک حیات در نیویورک است. هر اتاق در این هتل با پرده‌های کاملا تاریک‌کننده و تشک‌های بزرگ ساخته‌شده از مواد طبیعی برای تنظیم دما تجهیز شده است، به گونه‌ای که میهمانان یک خواب خوب شبانه را در هر ساعتی می‌توانند تجربه کنند. از دیگر خدماتی که ارائه می‌شود، سرمادرمانی و ارائه وعده‌های غذایی است که تولید ملاتونین را افزایش می‌دهد. همچنین، یک جلسه غوطه‌وری ۳۰ دقیقه‌ای بر روی میز موج‌دار که معادل سه ساعت خواب است، جزء دیگر کارهای ارائه‌شده است.

همچنین هتل دیگری در لس‌آنجلس، بیوهکینگ یا هک زیستی را ارائه می‌دهد که مبتکران آن مدعی هستند نه‌تنها باعث بهبود کیفیت خواب می‌شود بلکه ذهن‌آگاهی را تقویت کرده و به مقابله با اضطراب نیز کمک می‌کند. چندین مرحله برای این نوع درمان وجود دارد، از جمله گذراندن وقت روی صندلی ضدجاذبه، پوشیدن چکمه‌های فشرده‌سازی که گردش خون را افزایش داده و التهاب را کاهش می‌دهد و استفاده از ماسک‌های ال‌ای‌دی صورت که از نور قرمز، آبی و کهربایی برای افزایش متابولیسم و گردش خون و تولید کلاژن استفاده می‌کند. در هتل دیگری یک برنامه خواب و تندرستی برای ارائه در چندین استراحتگاه خود دارد و راهنمایی‌هایی را به میهمانان خود ارائه می‌دهد تا خواب خود را پیگیری کرده، زمان بهینه برای رفتن به رختخواب را تعیین کنند و مواد غذایی‌ای را که نباید در ساعات باقی‌مانده رفتن به رختخواب خورده شود،

توضیح می‌دهد.

هتل دیگری در دوحه، میهمانان را حتی پس از فرارسیدن زمان خواب برای خوابی موفق آماده می‌کند. در تمام سوییت‌های آن هتل مدتی قبل از حضور میهمانان با آنها تماس گرفته می‌شود تا برنامه سفری را برای اقامت خود تهیه کنند و از علایق آنان در هنگام خواب، مثلا، درباره نوع بالش دلخواه مطلع شوند. برای هر سوییت نیز پیشخدمتی وجود دارد تا اطمینان حاصل شود که دما برای خواب ایدئال است و همه نیازهای مربوط به خواب یا موارد دیگر برآورده می‌شوند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.