صالحی در جلسه کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم:

لزوم حرکت به سمت سامانه محور شدن، انضباط بخشی، شفافیت، افزایش نظارت پذیری و نفوذ فناوری در فرایندها

لازم است در زمینه قراردادها و همه اموری که ذینفعانی در بخش خصوصی دارد، فرآیندها به صورت شفاف، سیستماتیک، غیر سلیقه ای، مبتنی بر آی تی بوده و سیستم ها جای افراد و سلیقه ها را بگیرند. به بیان دیگر لازم است سامانه محور شدن، شفافیت، افزایش نظارت پذیری و نفوذ فناوری در فرایندها را سرلوحه کارها قرار دهیم.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، سومین جلسه سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم در سال ۱۴۰۲ روز شنبه ۲۹ مهر در ساختمان مرکزی شهدای راه آهن به ریاست مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

صالحی مدیرعامل راه آهن در این جلسه با اشاره به لزوم شفاف شدن فرآیندهای مالی راه آهن گفت: لازم است در زمینه قراردادها و همه اموری که ذینفعانی در بخش خصوصی دارد، فرآیندها به صورت شفاف، سیستماتیک، غیر سلیقه ای، مبتنی بر آی تی بوده و سیستم ها جای افراد و سلیقه ها را بگیرند. به بیان دیگر لازم است سامانه محور شدن، شفافیت، افزایش نظارت پذیری و نفوذ فناوری در فرایندها را سرلوحه کارها قرار دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت انضباط مالی افزود: شفافیت یکی از لازمه‌های ایجاد انضباط مالی است و اگر شفافیت نباشد بستر مناسبی برای عدم سلامت مالی و اداری، رشوه و … خواهد بود.

مدیرعامل راه آهن همچنین تاکید کرد: در کنار اصلاح فرآیند ها که بال ایجابی مبارزه با مفاسد است لازم است برخوردهای محکم و بازدارنده با افراد حقیقی یا حقوقی متخلف صورت گیرد. رییس هیات مدیره راه آهن بیان داشت: بدیهی است که نسبت به هیچ فرد یا شرکتی حب و بغض شخصی نداریم بلکه معیار ما قانون و همچنین سیاست‌های دولت سیزدهم درباره شفافیت و مبارزه با فساد است.

صالحی بر لزوم آموزش مدیران میانی تاکید نمود و گفت: مدیران میانی هم باید نسبت به قوانین این حوزه از جمله قانون مدیریت خدمات کشوری و سایر قوانین آموزش های لازم را ببینند و هم لازم است مجموعه های حراستی و نظارتی درباره عواقب انجام تخلفات و درگیر شدن با موضوعات فساد آلود تذکرات و تنبهات لازم را به مدیران بدهند و بگویند در صورت آلوده شدن دانسته یا ندانسته به مفاسد چه عواقبی در انتظار آنها خواهد بود.

مدیرعامل راه آهن با اشاره به پرونده‌ای که اخیرا حکم قطعی آن صادر شده و مربوط به پرداخت رشوه طی سالهای قبل از ۱۴۰۰ (دوره مدیریت دولت قبل) بوده است ضمن تشکر از سربازان گمنام امام زمان (عج) در کشف و اطلاعرسانی این موضوع تصریح کرد که فرآیندهای قانونی برخورد با افراد حقیقی و حقوقی متخلف باید عینا و بصورت کامل اجرا شود و تاکید نمود مطابق قانون متخلفین به مراجع مربوطه معرفی شوند تا برخوردهای لازم صورت گیرد.

گفتنی است، در این جلسه که با دستور کار فرایندهای اجرایی مواد ۹۱ و ۹۲ قانون مدیریت خدمات کشوری برگزار شد، فرایندها و بسترهای مختلف مورد بررسی قرار گرفت و با ذکر برخی از مصادیق، معاونین و مدیران حاضر در جلسه به ارائه نظرات و پیشنهاداتی در این زمینه پرداختند تا نسبت به شناسایی و رفع نقاط گلوگاهی اقدام شود.

 

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.