سریع ترین راه دریافت ویزای شینگن

زمان، یکی از مهم‌ترین و تعیین‌کننده‌ترین فاکتورها در دریافت ویزای شینگن محسوب می‌شود.

پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛به بررسی اطلاعاتی پیرامون ویزای شینگن، هزینه‌ها و مدارک لازم برای دریافت این ویزا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پرداخته است.

با ویزا شینگن به چه کشورهایی می­توان سفر کرد؟

با داشتن ویزا شینگن اجازه ورود به کشورهای اتحادیه شینگن مانند اتریش، بلژیک، فرانسه، آلمان، نروژ، لهستان و بلژیک برای افراد صادر می‌شود. همچنین دارندگان ویزا شینگن می‌توانند به چند کشور غیراتحادیه شینگن مانند آلبانی، رومانی، بلاروس و ترکیه سفر کنند.

انواع ویزا شینگن

ویزا توریستی شینگن با هدف سفر و گردشگری صادر می‌شود. ویزا تجاری نیز برای متقاضیان، اجازه بازدیدهای تجاری و کسب و کار در کشورهای عضو شینگن را فراهم می‌کند. ویزا بازدید از اعضا خانواده و دوستان برای افرادی که قصد ملاقات با خانواده و دوستان خود در کشورهای عضو شینگن را دارند، صادر می‌شود. ویزا پزشکی شینگن به افراد اجازه درمان و ویزیت‌های پزشکی در کشورهای منطقه شینگن را می‌دهد.

ویزا شینگن ممکن است به صورت یک بار ورود یا چند بار ورود صادر شود. در صورتی که افراد ویزا یک بار ورود داشته باشند، می‌توانند وارد یک کشور شده و تا پایان اعتبار ویزای خود در آن کشور اقامت داشته باشند. در صورتی که افراد قبل از زمان انقضای ویزا از آن کشور خارج شوند، اجازه ورود مجدد به آن را نخواهند داشت و ویزای آنان به صورت خودکار باطل می‌شود. ویزا شینگن به صورت دو بار ورود و چند بار ورود نیز صادر می‌شود.

ویزا شینگن-کاماپرس

مدارک لازم برای دریافت ویزا شینگن

متقاضیان باید اصل گذرنامه همراه با گذرنامه‌های قبلی، سه قطعه عکس پرسنلی و اصل و ترجمه شناسنامه را آماده کنند. همچنین داشتن مدارک مالی و گردش حساب سه ماه اخیر ترجمه شده به انگلیسی و اصل و ترجمه سند ملکی و اصل و ترجمه مدارک شغلی نیز ضروری است. در صورتی که افراد از طریق سفارت آلمان برای این کار اقدام کنند، باید حتما دعوتنامه داشته باشند. برای فرزندان زیر 18 سال که بدون والدین یا فقط به همراه پدر یا مادر سفر می‌کنند، داشتن رضایتنامه محضری ترجمه شده ضروری است.

مراحل دریافت ویزا شینگن

در ابتدا لازم است که متقاضیان فرم درخواست ویزا شینگن را به درستی و به صورت آنلاین تکمیل کنند. سپس باید از این فرم دوبار پرینت بگیرند و پایین آن را امضا کنند. فرم اولیه شامل اطلاعاتی مانند نام، تاریخ تولد، کشور محل تولد، شماره پاسپورت و ملیت است و متقاضیان باید به سوالاتی مانند کشور مقصد و مدت زمانی که قصد اقامت دارند، پاسخ دهند. در ادامه باید از طریق وبسایت کنسولگری یا سفارت کشوری که قصد بازدید از آن را دارند، در کشور محل اقامت خود وقت مصاحبه بگیرند. همچنین لازم است که متقاضیان پاسپورت خود را در اختیار کنسولگری کشور شینگنی که قصد اقامت در آن دارند، قرار دهند.

در صورتی که افراد پاسپورت خود را در مدت زمانی که درخواستشان در حال بررسی است، دریافت کنند، درخواست ویزا شینگن آنان لغو خواهد شد. در صورتی که متقاضیان قبلا برای دریافت ویزا اروپا اقدام نکرده باشند، باید اطلاعات بیومتریک خود را ثبت کنند. البته در صورت ثبت قبلی اطلاعات بیومتریک، نیازی به ثبت مجدد نیست.

ویزا شینگن-کاماپرس

هزینه دریافت ویزا شینگن

هزینه درخواست ویزا شینگن برای بزرگسالان 80 یورو و برای کودکان شش تا 12 سال، 45 یورو است. درخواست ویزا شینگن برای کودکان زیر شش سال رایگان است. متقاضیان باید رسید دریافتی بعد از پرداخت هزینه را نزد خود نگه دارند. در صورت رد شدن درخواست ویزا نیز هزینه‌ای به متقاضیان بازپرداخت نمی‌شود.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.