فرار مالیاتی ۹۲ شرکت در هرمزگان/ تعیین و تکلیف ۵ هزار کانتیر بلاتکلیف

رئیس کل دادگستری هرمزگان از فرار مالیاتی ۹۲ شرکت در استان و شناسایی آنها خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رخداد اقتصادی ؛ مجتبی قهرمانی رئیس دادگستری استان هرمزگان در نشست خبری با اصحاب رسانه با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع غزه اظهار کرد: حضور اصحاب رسانه در استان هرمزگان با رویکرد عدالتاجتماعی بدون شک در نوع خود بی بدیل است و این تدبیر نو چند ویژگی جدید دارد که در جای خود قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه بحث عدالت اجتماعی از تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضائیه است افزود: قوه قضائیه از نقد استقبال مب‌کند اما این انتقادات باید مستند باشد از این رو برگزاری چنین تورهایی به منظور ایجاد یک فضای رسانه‌ای در تعامل با دستگاه قضایی محسوب می شود.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه با بیان اینکه روند اعتبار قضایی بسیار کند است تصریح کرد: با یک اقدام ساده ممکن است دستگاه قضایی آسیب جدی ببیند از این رو رسانه در این حیطه نقش مهمی دارد از این رو ما معتقدیم رشد و بلوغ قوه قضائیه بهخوبی تبیین نشده است و رسانه در راستای این رشد نقش مهمی دارد.

قهرمانی با بیان اینکه موضوعات مهمی در قوه قضائیه وجود دارد که به آنها پرداخته نشده است خاطرنشان کرد: برای تحقق رشد دستگاه قضایی ما دارای چند شاخص هستیم که منابع انسانی یکی از این شاخص هاست که خوشبختانه این امر در قوه قضائیه نمود عینی دارد و امروز بیش از ۷۰ درصد از قضات و ۲۰ درصد از کارمندان ما تحصیلات تکمیلی و دکترا دارند.

وی تاکید کرد: مدیریت و برنامه ریزی و حوزه آمار و فناوری از دیگر شاخص‌های مهم در جهت رشد دستگاه قضایی است که این مهم نیزالحمدالله در دستگاه قضایی حاصل شده است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۲۰ میلیون سوء پیشینه الکترونیکی صادر شد گفت: اساس تحول در قوه قضائیه با انتخاب حجت‌الاسلام اژه ای از سوی رهبری کلید خورد و مدیران دستگاه قضایی با توجه به تجربه رئیس دستگاه قضا  دستورات وی را اجرایی می‌کنند.

قهرمانی اظهار کردگفتمان عدالت اجتماعی، کمک به دولت، تعامل با سایر قوا،حضور میدانی،نقدپذیری، شنیدن حرف مردم و قانونمداری از مهمترین ویژگی‌های دستگاه قضا در دوران ریاست حجت‌الاسلام اژه‌ای در دستگاه قضایی است  که نمود عینی و عملی همپیدا کرده است.

وی تاکید کرد: آزادی سواحل و رفع تصرف اراضی ملی، عفو گسترده محکومان، ساماندهی اموال گمرکات و ورد به رسوب کالاها ومعطلی کشتی‌ها از جمله موارد مهم بررسی شده در دستگاه قضایی در دوران ریاست حجت‌الاسلام اژه ای است که ما در استانهرمزگان نیز آنها اجرایی و عملیاتی کردیم.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با بیان اینکه ما شرکت‌های فعال در استان را موظف به اجرای مسئولیت اجتماعی کردیم گفت: دراستان ما مشکلات متعددی را در حیطه رویکردهای شهری داشتیم از این رو باتوجه به فعالیت صنایع مختلف در استان در جهت وصول مالیات از این شرکت‌ها وارد عمل شدیم.

قهرمانی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰۰۰ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های مالیاتی از طریق دادگستری هرمزگان وصول شده و بهشهرداری ها و دهداری ها اختصاص پیدا کرده است اظهار کرد: ۹۲ شرکت در استان هرمزگان در زمینه فرار مالیات شناسایی و باآنها برخورد و مطالبات وصول شده است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی دادگستری هرمزگان در حوزه بنادر، قاچاق سوخت و رسوب کالاها تصریح کرد: در کارمدیریتی ابزار مهمی است و رسانه در این راستا بازوی کمکی ماست.

رئیس کل دادگستری هرمزگان با توجه به اینکه ما امروز مدعی هستیم ایرانی بدون شناسنامه در هرمزگان نداریم خاطرنشان کرد: ما دراین راستا فراخوان و اطلاع رسانی کردیم و به صورت حضوری مشکلات لازم را در این راستا انجام دادیم.

قهرمانی با بیان اینکه دادگستری هرمزگان ۵ هزار کانتیر شامل کالاهای اساسی را به چرخه فعالیت بازگشت دادیم تاکید کرد: ۱۶ تیمنیز به منظور نظارت بر فعالیت سوخت در استان فعال کردیم که مشغول به فعالیت هستند.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون ورود فاضلاب به دریا گفت: طبق آخرین آزمایشات آب خورگورریزلن بسیار آلوده است و ما شکایتانجامی دادیم و شرکت جدیدی در جهت رسیدگی به این موضوع با همراهی صنایع تشکیل شده است و اگر ورود دستگاه قضایی نبودشاید فاضلاب یکی از معضلات امروز هرمزگان بود

رئیس کل دادگستری هرمزگان در پاسخ به سوال پایگاه خبری رخداد اقتصادی  پیرامون افزایش ورود قاچاقی اتباع به هرمزگان اظهارکرد: ما در حوزه ساماندهی اتباع طبق قانون و برنامه‌های دولت عمل می کنیم از این رو آمار دقیق و مشخصات پیرامون این موضوعخارج از حیطه فعالیت ماست.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.