ناطق نوری در چهارمین نشست امین الضرب:

خصولتی شدن شرکت‌ها خلاف اصل ۴۴ است/کار را باید به مردم واگذار کنیم

لید:عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: خصولتی شدن شرکت‌ها برخلاف نظر رهبری در اجرای اصل ۴۴ است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رخداد اقتصادی علی اکبر ناطق نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تسلیت حادثه هواپیمایی و از دست دادن جمعی از نخبگان و طلب آرامش برای خانواده این عزیزان اظهار کرد: از آغاز به کار نظام جمهوری و به خصوص دهه ۶۰ ما معتقد بودیم کارها باید به دست مردم انجام شود و دولت باید هدایت‌گر و نظاره گر خوبی باشد و سپس از تولید و اخذ مالیات کشور را اداره کند.

وی افزود: متاسفانه نگاه چپ‌گرایانه که در بسیاری از مسئولین و دولتمردان ما بود سبب فاصله گرفتن بسیاری از مسئولان از هدف اصلی ما شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه علی‌رغم تاکیدات رهبری بر اصل ۴۴ متاسفانه این روند شکل نگرفت تصریح کرد: ما شاهد بودیم که نه تنها روند خصوصی سازی شکل نگرفت بلکه ما شاهد خصولتی شدن شرکت‌ها شدیم روندی که به هیچ وجه قابل قبول نیست.

ناطق نوری خاطرنشان کرد: سال ۶۰ زمانی که بنده وزیر کشور بودم با جمعی از دوستان نامه‌ای را به امام(ره) درباره واگذاری شرکت‌ها به مردم زدیم و در مجلس اول و مجالس بعدی نیز این رویه را تکرار کردیم از این رو ما باید از این رویکرد که در جهان نهادینه شده بهره بگیریم و نباید بگوییم چون آنها غیرمسلمان هستند نباید روش آنها را استفاده نکنیم.

وی تاکید کرد: اگر یک پژوهشگر، دانشمند و محقق غیرمسلمان مهم نیست چرا که در اسلام تاکید شده هر علمی که به درد سعادت مردم بخورد باید مورد توجه واقع شود از این رو کسانی که در این مقطع با همه بی مهری ها صبوری کردند آفرین دارند.

عضو مجمع تشخیص مصلت نظام گفت: امیدوارم دولتمردان شرایط تولیدکنندگان را درک کنند و مشکلات آنها را در روند اداری برطرف کنند چرا که الان دنیای اینترنت هستند و مردم باید برای حل مشکلات خودشان یک جا مراجعه کنند.

ناطق نوری اظهار کرد: باید مردم را از روند طولانی اداری خلاص کنیم تا آنها بتوانند به راحتی کار خود را انجام دهند.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.