ساماندهي حمل و نقل از مركز به جنوب كشور با افتتاح آزادراه شيراز-اصفهان

معاون وزير راه و شهرسازي گفت: كريدور آزادراهي شمال-جنوب با هدف تسهيل ارتباط درياي خزر و خليج فارس از بندر انزلي آغاز و به بندر عسلويه در جنوب متصل مي شود و در حال حاضر آزادراه شيراز-اصفهان به عنوان بخش مهمي از اين كريدور به منظور ساماندهي حمل و نقل از مركز به جنوب كشور آماده بهره برداري است.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از مديريت ارتباطات و اطلاع رساني شركت مادر تخصصي ساخت وتوسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور، خيراله خادمي در آستانه بهره برداري از طولاني ترين آزادراه كشور گفت:‌ آزادراه شيراز-اصفهان با ايجاد يك مسير ميانبر ميان دو مركز مهم گردشگري كشور با كاهش چشمگير طول مسير و زمان سفر، سالانه 40 هزار ميليارد ريال صرفه جويي اقتصادي براي كشور به همراه دارد.

معاون وزير راه و شهرسازي بهره برداري از آزادراه شيراز-اصفهان را يكي از دستاوردهاي مهم دولت سيزدهم برشمرد و اظهار داشت: اين آزادراه با كاهش 134 كيلومتر از مسير نسبت به محور موجود موجب صرفه جويي 120 دقيقه در زمان سفر و 136 ميليون ليتر سالانه در مصرف سوخت مي شود.

وي افزايش ايمني سفر را يكي از مزاياي مهم مسير هاي آزادراهي عنوان كرد و افزود: با افتتاح آزادراه شيراز-اصفهان 3 هزار و 120 ميليارد ريال كاهش خسارات ناشي از سوانح جاده اي و 550 نفر كشته و مجروح حوادث جاده اي در سال را شاهد هستيم.

مديرعامل شركت ساخت وتوسعه از رعايت ملاحظات زيست محيطي در ساخت آزادراه شيراز-اصفهان را با كاشت 100 هزار اصله نهال در حريم آزادراه خبر داد و گفت: اين اقدام ضمن توجه به محيط زيست يكي از ويژگي هاي طراحي آزادراه در راستاي معماري و منظر راه محسوب مي شود.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.