خادمی در نشست خبری با اصحاب رسانه خبر داد؛

دریافت آنلاین عوارض آزادراه شیراز- اصفهان/ پروژه منجیل-رودبار بهمن ماه به بهره برداری می رسد

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از دریافت آنلاین عوارض آزادراه شیراز- اصفهان خبر داد و گفت: این نرخ طی دو روز آینده از سوی وزارت راه اعلام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛  خیراله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت افتتاح آزادراه شیراز- اصفهان بیان اینکه در حال حاضر 10 هزار و 350 کیلومتر پروژه ریلی، جاده‌ای (بزرگراه و راه اصلی) در حال ساخت است، اظهار کرد: از این میزان 3270 کیلومتر پروژه ریلی، 1038 کیلومتر آزادراه و حدود 6000 کیلومتر دیگر پروژه‌های بزرگراهی و راه و اصلی است.

وی با بیان این‌که پروژه‌های مذکور برای اتمام و بهره‌برداری اولویت‌بندی شده است،‌ افزود: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته امسال 407 کیلومتر خطوط ریلی به بهره‌برداری خواهد رسید. یکی از طرح‌ها خط‌آهن همدان-سنندج است که تا آخر آبان‌ماه امسال آماده افتتاح و بهره‌برداری می‌شود. خط‌آهن رشت-کاسپین نیز تا اواخر آبان یا اوایل آذرماه آماده افتتاح خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در ادامه تصریح کرد: تجهیزات الکترونیکی در آزادراه شیراز اصفهان نصب شده است و اگر مردم به موقع عوارض آنلاین آزادراهی را پرداخت کنند، اخذ الکترونیکی عوارض آزادراهی در این مسیر ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: مبلغ عوارضی برای این آزاده راه هنوز مشخص نشده است.

وی تصریح کرد: قرار است موضوع میزان عوارضی این آزادراه ابتدا در کمیته سرمایه گذاری وزارت راه تصویب و سپس ابلاغ شود اما پیش بینی ما این است که یکی از ارزان‌ترین نرخ‌های عوارضی را در این آزادراه داشته باشیم.

خادمی خاطرنشان کرد:افتتاح این آزادراه درکاهش مصرف بنزین تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه  ۷ عوارض الکترونیکی در طول این مسیر فعال است تاکید کرد: حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان بدهی شرکت ساخت به پیمانکاران پروژه‌های عمرانی وجود دارد که ۴ هزار میلیارد آن مربوط به پیمانکاران شبکه آزادراهی است که امیدوارم در آینده نزدیک با تخصیص اعتبارات لازم در جهت پرداخت آن اقدامات لازم صورت گیرد.

خادمی در پایان با بیان اینکه  1038 کیلومتر آزادراه در حال ساخت و 1880 کیلومتر دیگر در مرحله تکمیل مطالعات قرار دارد گفت: یکی از پروژه‌های مهم آزادراهی پروژه منجیل-رودبار به طول 8.5 کیلومتر است که برای بهره‌برداری آن در بهمن امسال برنامه‌ریزی صورت گرفته است.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.