احداث مرتفع ترين پل آزادراهي كشور در اصفهان-شيراز

مجري كل طرح هاي آزادراهي جنوب و جنوب شرق كشور گفت: پل سردار شهيد حاج قاسم سليماني در آزادراه شيراز-اصفهان، مرتفع ترين پل آزادراهي كشور است كه به عنوان سازه برتر سال 1398 در پنجمين كنفرانس بين المللي پل دانشگاه صنعتي امير كبير انتخاب شد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ مجري كل طرح هاي آزادراهي جنوب و جنوب شرق كشور گفت: پل سردار شهيد حاج قاسم سليماني در آزادراه شيراز-اصفهان، مرتفع ترين پل آزادراهي كشور است كه به عنوان سازه برتر سال 1398 در پنجمين كنفرانس بين المللي پل دانشگاه صنعتي امير كبير انتخاب شد.

به گزارش مديريت ارتباطات و اطلاع رساني شركت مادر تخصصي ساخت وتوسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور، عليرضا صلواتي از ساخت مرتفع ترين پل آزادراهي كشور در آزادراه شيراز-اصفهان خبر داد و گفت: پل سردار شهيد حاج قاسم سليماني به طول 264 متر در قطعه 3 آزادراه شيراز-اصفهان قرار دارد و بر روي دره رودخانه سپيد و در ارتفاع 110 متري از كف دره واقع شده است.

وي ادامه داد: طول دهانه وسط آن 125 متر و طول دهانه هاي كناري پل 66 و 73 سانتي متر است و خوردوهاي عبوري به سهولت در عرض 15 ثانيه از يك سمت به سمت ديگر پل تردد مي كنند.

صلواتي نوع پل را بتن دره اي پيش تنيده اعلام كرد و اظهار داشت: قالب بندي پل از نوع شاريو پيش تنيده و نوع رويه پل آسفالتي است و براي ساخت آن 16 هزار و 900 متر مكعب بتن ريزي صورت گرفته است و در عرشه آن 114 قطعه بتني به كار رفته است.

مجري كل طرح هاي آزادراهي جنوب و جنوب شرق كشور احداث اين پل در آزادراه شيراز-اصفهان را نمونه ديگري از توان و تخصص مهندسان ايراني در تكميل زيرساخت هاي حمل و نقل كشور دانست و اظهار داشت: مهندسان ايراني با استفاده از توليدات داخلي اين پل را در عرض 48 ماه احداث كرده اند كه پيش از آن نيز در ساخت منطقه دو آزادراه تهران-شمال شاهد بهره مندي از توان و تخصص ايرانيان و خودكفايي در حوزه راهسازي به ويژه در ساخت تونل بوديم.

صلواتي درباره ديگر ويژگي هاي پل سردار شهيد قاسم سليماني توضيح داد و گفت: ارتفاع پايه هاي پل 60.5 متر و عرض پل 25.4 متر طراحي شده است و به منظور ساخت آن 2 هزار و 436 تن آرماتور بندي و 245 كيلومتر كابل به كار رفته است.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.