تحول ترانزیت ریلی غرب کشور با راه آهن همدان-سنندج

معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از راه آهن همدان-سنندج گفت: با هدف تکمیل کریدور ریلی مرکز به غرب کشور و اتصال مراکز استان های کردستان و همدان، عملیات اجرایی راه آهن همدان-سنندج در مراحل پایانی قرار دارد و در پاییز سالجاری به بهره برداری می رسد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از راه آهن همدان-سنندج گفت: با هدف تکمیل کریدور ریلی مرکز به غرب کشور و اتصال مراکز استان های کردستان و همدان، عملیات اجرایی راه آهن همدان-سنندج در مراحل پایانی قرار دارد و در پاییز سالجاری به بهره برداری می رسد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی شرکت مادر تخصصی ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی به منظور بررسی آخرین وضعیت اجرایی راه آهن همدان-سنندج و ایستگاه های سنندج، دهگلان و قروه به استان کردستان سفر کرد و در دیدار با عوامل اجرایی تسریع در تکمیل موارد باقیمانده ساختمانی و تاسیساتی با رعایت استانداردهای کیفی، اصول زیباشناسی و رفاه مسافران را خواستار شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اهمیت راه آهن همدان-سنندج برای غرب کشور گفت: این محور ریلی طی یک و سال و نیم گذشته حدود 32 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که اقدام بسیار مهمی در ساخت خطوط ریلی محسوب می شود و نشان دهنده عزم دولت در تکمیل شبکه حمل و نقل ریلی کشور و توجه ویژه دولتمردان به این استان است.

وی ارزش روز این پروژه را بیش از 15 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و بیان داشت: این مسیر یک ابر پروژه محسوب می شود که ترانزیت ریلی غرب کشور را متحول می کند.

خادمی ارتباط مراکز استان های کردستان و همدان به شبکه ریلی را از مهمترین اهداف این خط آهن نام برد و افزود: راه آهن همدان-سنندج با هدف ایجاد یک کریدور ریلی از مرکز کشور به غرب کشور طراحی شده است که در آینده با اتصال به مرز باشماق و کشورهای عراق و سوریه با ایجاد کریدور ترانزیتی ریلی شرق به غرب، نقش مهمی در ترانزیت ملی و بین المللی ایفا خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه همچنین خواستار هماهنگی سایر دستگاه های ذیربط برای بهره برداری از این مسیر ریلی شد و گفت: در حال حاضر عملیات اجرایی کل خط به پایان رسیده است و با تزریق اعتبار مورد نیاز، بخش های باقیمانده تکمیل و در پاییز به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به بهره برداری و تکمیل زیرساخت های حمل و نقل در استان کردستان اظهار داشت: بهره برداری از ابرپروژه همدان-سنندج در بخش ریلی، تکمیل کریدورهای جاده ای از مرکز استان به سمت غرب استان و تکمیل کریدور شمالی-جنوبی غرب کشور در استان کردستان به طول 320 کیلومتر بخشی از این برنامه ها است که امیدواریم با تامین اعتبار مورد نیاز در دولت سیزدهم آماده بهره برداری شود.

خادمی همچنین از ایستگاه راه آهن سنندج نیز بازدید کرد و بیان داشت:‌ استفاده از دانش و تخصصی بومی و ایرانی با رعایت اصول زیبایی شناسی، کیفیت در اجرا و تمرکز بر رفاه حال مسافران در ساخت این ایستگاه قابل توجه است که در طراحی آن از فرهنگ و ویژگی های اقلیم استان کردستان الهام گرفته شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: راه آهن همدان-سنندج در دو فاز مورد بهره برداری قرار می گیرد که در فاز اول بهره برداری از طول خط ریلی و ایستگاه سنندج و در مرحله بعدی تکمیل و بهره برداری از ایستگاه های دهگلان و قروه در برنامه کاری قرار دارد.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.