«اعلامیه مشترک روسای گروه دوستی پارلمانی فرانسه-ایران در مجلس ملی و سنای فرانسه»

آن ژنوته و فیلیپ بونکارر روسای گروه دوستی پارلمانی فرانسه-ایران در مجلس ملی و سنا اعلامیه مشترکی را در ارتباط با شهادت سردار سلیمانی توسط نیروهای آمریکایی در بغداد و تنش ها در منطقه منتشر نموده و نسخه ای از آن را نیز خطاب به سفیر کشورمان در فرانسه ارسال داشتند.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی، آن ژنوته و فیلیپ بونکارر روسای گروه دوستی پارلمانی فرانسه-ایران در مجلس ملی و سنا اعلامیه مشترکی را در ارتباط با شهادت سردار سلیمانی توسط نیروهای آمریکایی در بغداد و تنش ها در منطقه منتشر نموده و نسخه ای از آن را نیز خطاب به سفیر کشورمان در فرانسه ارسال داشتند. ایندو که به ترتیب از حزب جمهوری در حرکت و حزب اتحاد میانه رو هستند، در این اعلامیه مشترک نظرات خود را مستقل از دیدگاه دولت فرانسه به شرح ذیل اعلام نمودند:

«روسای گروه دوستی پارلمانی فرانسه و ایران در مجلس ملی و سنا همه طرفهای ذیربط را به اجتناب از تشدید خشونت و یافتن راهها و ابزار لازم برای یک مسئولیت جمعی فرا می خوانند.

کشتن رهبر نظامی با نقش سیاسی قوی یک کشور مستقل در خاک یک کشور مستقل دیگر، موضوع کوچکی نیست. انجام چنین کاری در یک خاور میانه درحال انفجار که در آن مجموعه ای از  تنشهای امروز و تقابل های دیروز در هم تنیده شده اند، موجب سردرگمی بیشتر خواهد شد.

فرانسه باید به ایفای نقش میانجی گری اش برای کمک به حفظ صلح و امنیت در منطقه ادامه دهد. رئیس جمهوری فرانسه که به خطرات شعله ور شدن منطقه واقف است، چندین ابتکار را انجام داد و حتی در اجلاس گروه هفت در بیاریتز تلاش کرد تا مانع تشدید تنشها گردد و گفتگوها بین طرفهای ذینفع را تقویت نماید. کشور ما وظیفه دارد که با صراحت با کشورهای مختلف و رهبران آنها صحبت کند، چراکه نباید در یک وضعیت برگشت ناپذیر قرار بگیریم.

ما به نمایندگی از گروهای دوستی پارلمانی فرانسه و ایران در مجلس ملی و سنا نگرانی عمیق خود را از تنش های موجود ابراز نموده و توصیه می کنیم مسیرها و ابزارهای لازم برای ایفای یک مسئولیت جمعی در کوتاه مدت و برگزاری نوعی کنفرانس امنیت خاور میانه در بلند مدت فراهم گردد.»

قابل ذکر است که سفارت کشورمان در فرانسه در واکنش به اعلامیه فوق، با تهیه و ارسال بیانیه ای خطاب به دو نماینده فوق الذکر و برخی دیگر از مخاطبین سیاسی، پارلمانی و رسانه ای فرانسه، توضیحات و نکات لازم در ارتباط با حمله جنایتکارانه و تروریستی نیروهای آمریکایی و شهادت سردار سلیمانی، ویژگیهای شخصیتی و نقش بی بدیل او در حراست از مرزهای جمهوری اسلامی ایران و تامین امنیت و ثبات منطقه، و پاسخ نظامی ایران به پایگاه آمریکا در عراق مطابق با اصل 51 منشور و چشم انداز خطرناک اوضاع آتی منطقه در صورت ادامه حضور آمریکا در منطقه را ارائه نمود.

انتهای پیام/

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.