امضای تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری ریلی با بنیاد مستضعفان به ارزش بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان

تفاهم‌نامه تامین ۱۰۰ دستگاه لکوموتیو و ۲۵۰۰ دستگاه واگن باری به ارزش بیش از ده هزار میلیارد تومان بین راه آهن و شرکت حمل و نقل ریلی پایا ترابر سبا امضا شد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، مدیرعامل راه آهن در مراسم امضای تفاهم‌نامه که در دهمین نمایشگاه حمل‌ونقل ریلی برپا شده بود، گفت: با توجه به اهتمام دولت سیزدهم جهت توسعه حمل‌ونقل ریلی، از ابتدای شروع به کار دولت، پیگیری‌هایی جهت مشارکت با بخش‌های دولتی، خصوصی و نهادهای انقلابی آغاز شد.

سید میعاد صالحی افزود: طی یکسال گذشته، با توجه به مذاکراتی که با ریاست بنیادمستضعفان صورت پذیرفت، از سرمایه‌گذاری در حوزه حمل و نقل ریلی استقبال شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: با تلاش های مهندس فتاح، هلدینگ جدید حمل و نقل ریلی بنیاد مستضعفان راه‌اندازی و اکنون به مرحله امضای تفاهم‌نامه جهت سرمایه‌گذاری به منظور تامین ۱۰۰ دستگاه لکوموتیو و ۲۵۰۰ دستگاه واگن باری انجامیده است.
صالحی تاکید کرد: امیدواریم که با امضای این تفاهم‌نامه جهشی در عبور از گلوگاه‌ها در حوزه حمل‌ونقل ریلی داشته باشیم.
به گفته وی، این تفاهم‌نامه می‌تواند الگویی برای سرمایه‌گذاری سایر شرکت‌ها به ویژه نهادهای انقلابی جهت سرمایه‌گذاری در صنعت حمل‌ونقل ریلی، در راستای فرموده مقام معظم معظم رهبری باشد.
مدیرعامل شرکت هلدینگ حمل و نقل ریلی پایا ترابر سبا نیز در این مراسم گفت: بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کند و به همین جهت، تصمیم گرفته شد که این بنیاد در حوزه‌های حمل‌ونقل به ویژه حوزه حمل و نقل ریلی فعالیت کند.
رضا ایلاتی افزود: حوزه‌ حمل‌ونقل ریلی از جمله حوزه‌هایی است که درصد بازده آن نسبت به سایر حوزه‌ها بالا نیست و نیاز است تا در آن سرمایه‌گذاری صورت پذیرد.

 

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.