عملیات پروژه قطار سریع السیر تهران – اصفهان به کجا رسید؟

نماینده استان اصفهان در شورای اسلامی عالی استان ها با انتقاد از کندی عملیات پروژه قطار سریع السیر تهران – اصفهان گفت: خط ریلی اصفهان – تهران، سال‌های متمادی است که عملیات آن شروع شده اما متاسفانه فقط ۱۰ درصد آن انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ حسین میرزاییان در بیست و هفتمین اجلاس شورای عالی استان ها در محل ساختمان قدیم مجلس افزود: مسیر ریل اصفهان تهران به طول ۴۵۰ کیلومتر است که با تکمیل این خطوط ریلی فاصله زمانی آن از اصفهان به تهران کمتر از یک ساعت و نیم می شود که متاسفانه نمایندگان استان اصفهان در این زمینه کم کاری کرده اند.

وی در ادامه به آلایندگی زیست محیطی استان اصفهان اشاره کرد و گفت: متاسفانه استان اصفهان از لحاظ آلایندگی زیست محیطی رتبه اول کشور را دارد که لازم است دولت، تدابیر خاصی جهت رفع این آلایندگی انجام دهد.

درخواست برای تامین کسری بودجه حمل و نقل شهری کلانشهرها

نماینده استان اصفهان در شورای اسلامی عالی استان ها گفت: انتظار داریم سازمان حمل و نقل شهری و دولت نسبت به تامین کسری بودجه حمل و نقل شهری کلانشهرها اقدام لازم را انجام دهند.

میرزاییان در ادامه به تامین بودجه شهرداری ها از مالیات ارزش افزوده اشاره کرد و افزود: با پیگری الویری رییس شورای عالی استان ها و اعضای کمیسیون شوراها و نمایندگان مجلس شورای اسلامی تقریبا می توان گفت در لایحه مدیریت پایدار شهرداری‌ها در مجلس اقدامات خوبی صورت گرفته است و بودجه شهرداری ها از مالیات ارزش افزوده مانند سال‌های قبل تامین شده است.

وی با تشریح برخی مشکلات استان اصفهان به ویژه شهرستان های نطنز و بادرود گفت: متاسفانه بودجه لازم جهت تکمیل پروژه آب رسانی به شهرستان های نطنز و بادرود در استان اصفهان توسط وزارت نیرو و سازمان مدیریت و برنامه ریزی تامین نشده است.

نماینده استان اصفهان در شورای اسلامی عالی استان ها افزود: در سال رونق تولید متاسفانه هنوز برخی وزارتخانه ها مانند وزارت صنعت و معدن و تجارت در ارتباط با احداث کارخانه های تولیدی با متقاضیان با قوانین دست و پا گیر آنان را دلسرد می کنند.

میرزاییان تصریح کرد: حتی یک کارخانه تولیدی در قطب صنعتی بادرود به رغم داشتن ۱۰۰ هکتار زمین مسطح و دارای زیرساخت مناسب، نمی تواند احداث شود؛  هر سرمایه گذاری که به این مکان هدایت کردیم به علت قوانین پرپیچ و خم منصرف شدند.

وی ادامه داد: همچنین ایستگاه راه آهن بادرود که روزانه ۲۳ قطار مسافربری در این مکان توقف دارند متاسفانه به دلیل عدم نظارت وزیر راه و شهرسازی کماکان مشکلات رفاهی، خدمات و فنی زیادی داشته که انتظار داریم وزیر راه و شهرسازی دستورات لازم را جهت سر و سامان دادن به این ایستگاه استراتژیک کشور صادر کنند

استان سیستان و بلوچستان دارای آخرین رتبه استانداردهای جاده ای 

حمزه قادری نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای اسلامی عالی استان ها نیز در این اجلاس با اشاره به درگذشت محمدنعیم امینی‌فرد نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی در اثر سانحه تصادف گفت: استان سیستان و بلوچستان از منظر حجم و مقدار، بیشترین راه های برون شهری و روستایی را دارد اما از نظر استانداردهای جاده ای در آخرین رتبه کشوری قرار دارد.

وی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان از شمال تا جنوب آن، هزار و ۲۰۰ کیلومتر فاصله دارد اما فقط ۲۷۴ کیلومتر بزرگراه و آن هم در شمال استان دارد؛ جنوب استان، هیچ بزرگراهی ندارد.

قادری افزود: جاده های ترانزیتی استان سیستان و بلوچستان تفاوتی با جاده های روستایی ندارند درحالیکه این استان، شاهراه ارتباطی به افغانستان و کشورهای آسیای میانه است. جاده های موجود تحمل ترافیک ماشین های سنگین و نیمه سنگین را ندارد. کمتر اتفاق می افتد که جاده های استان به ویژه جاده های ایرانشهر، خاش، زاهدان، نیک‌شهر و چابهار کشته ندهند.

نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای اسلامی عالی استان ها خاطرنشان کرد:  آمارها نشان می دهد در سال ۹۷، هزار و ۱۰۰ نفر براثر سوانح جاده ای، جان خود را در این استان از دست داده اند و تعداد این جانباختگان در ۶ ماهه امسال به ۶۵۰ نفر می رسد. چه کسی جوابگوی این حجم کشته و زخمی از جاده های استان است. جاده های استان قتلگاه جوانان، نخبگان، زنان و کودکان این خطه شده است.

قادری گفت: از رییس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی می خواهم که امروز استان سیستان و بلوچستان را دریابند که فردا دیر است. اگر سیل و زلزله و بلایای طبیعی کام را تلخ می کند اما تعداد کشته های جاده ای این استان به مراتب بیشتر از کشته شدگان بلایای طبیعی است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری ایرنا

/
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.