به دنبال کاهش هزینه‌های لجستیک و تنوع در مسیرهای صادراتی هستیم

مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری با اشاره به هزینه‌های صادرات محصولات پتروشیمی در دوران تحریم، گفت: به دنبال کاهش هزینه‌های لجستیک و تنوع در مسیرهای صادراتی هستیم.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی و به نقل از روابط عمومی پتروشیمی نوری؛ مهندس صانعی مدیرعامل پتروشیمی نوری با ابراز خوشحالی از پیشرفت سالانه نمایشگاه ایران پلاست، به نقش این نمایشگاه در توسعه صنایع پایین دستی اشاره کرد و گفت: در برخی از موارد، محصولات و تجهیزاتی را می‌بینیم که تولید و تهیه آن در داخل کشور واقعا باعث شگفتی و افتخار است.
وی نمایشگاه ایران پلاست را فرصت مناسبی برای تهیه و تکمیل بانک ‌اطلاعاتی شرکت‌ها برشمرد و درباره چالش های پیش روی مجموعه خود گفت: مدیریت یکپارچه ریسک در پتروشیمی نوری اجرا شده و چالش‌های پیش روی شرکت تا چند سال آینده شناسایی و راهکارهای لازم برای رفع آنها نیز ارائه شده است.
مدیرعامل بزرگترین آروماتیک ایران با اشاره به تامین خوراک‌ با کیفیت به عنوان یکی از چالشهای اصلی این شرکت، گفت: ۹۳ درصد قیمت تمام شده محصولات پتروشیمی نوری را خوراک تشکیل می‌دهد و این یکی از اصلی‌ترین چالشهای همیشگی شرکت ما در ارتباط با وزارت نفت بوده است. در حال حاضر نیز که ۶ ماهه اول سال را پشت سر می گذاریم متاسفانه هنوز قیمت نهایی خوراک مشخص نشده است.
وی با بیان اینکه خوراک اصلی این مجتمع را میعانات گازی تشکیل می‌دهد، خاطر نشان کرد: قیمت میعانات گازی در حال حاضر حدود ۸۵ دلار در بشکه است و هر یک دلار تغییر در هر بشکه، سود نهایی ما را یک تا یک و نیم همت بالا یا پایین می‌برد. در عین حال کیفیت خوراک دریافتی هم برای ما بسیار اهمیت دارد که این کیفیت متاسفانه در حال کاهش است و ما بارها این موضوع را به عنوان یک چالش جدی با شرکت ملی نفت مطرح کرده ایم.
مهندس صانعی در ادامه گفت : پروژه‌هایی را برای تامین خوراک از مسیرهای مختلف تعریف نموده ایم تا ریسک تامین خوراک را به حداقل برسانیم. در همین راستا زیرساخت ایجاد اسکله ی تخلیه میعانات گازی را فراهم کرده‌ایم تا از طریق کشتی این خوراک تامین شود و تاکنون ۸ کشتی میعانات گازی از این طریق به مخازن مجتمع تخلیه شده است.
مدیرعامل پتروشیمی نوری یکی دیگر از موضوعات اصلی مورد پیگیری این شرکت را هزینه خدمات لجستیک عنوان کرد و افزود: هزینه های لجستیک درصد بالا و محسوسی از سود خالص را تشکیل می دهد. این هزینه‌ها قبلا پایین و در حد صفر درصد بود اما متاسفانه به دلیل تحریم‌ها و شرایط بین المللی افزایش یافته، که ما در حال حاضر به کمک صنایع پتروشیمی خلیج فارس در صدد یافتن راهکارهایی مناسب برای کاهش این هزینه‌ها هستیم.
مهندس صانعی در تشریح عملکرد تحسین برانگیز همکاران خود و شرایط نرمال تولیدی شرکت در سالهای اخیر یاد آور شد: سال گذشته با وجود همه ی این موانع و سختی‌ها توانستیم به لطف خدا ، ۱۰۹ درصد ظرفیت اسمی تولید داشته باشیم که این خود رکوردی بی‌نظیر و بالاترین سطح تولید در طول عمر پتروشیمی نوری به شمار می آید. در سال جاری و تاکنون نیز بحمدالله به ۱۱۳ درصد ظرفیت اسمی تولید رسیده ایم که نشان از تلاش همه جانبه و اراده مصمم همکاران من در تمامی بخش های شرکت دارد .
در پایان مدیرعامل پتروشیمی نوری با بر شمردن برخی از افتخارات و دستاوردهای مجموعه موفق خود در ارزیابی ها و جایزه های معتبر داخلی گفت: پتروشیمی نوری در رقابت ۱۰۰ شرکت برتر کشور، عنوان صنعت پیشرو و در میان ۶۱ شرکت تولیدی پتروشیمی مقام اول را کسب کرده است. علاوه بر این در جایزه تعالی سازمانی EFQM که توسط شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار می شود مقام برتر و تندیس بلورین، در حوزه بازار سرمایه عنوان ناشر برتر، در جایزه صد برند برتر ایران در شاخص مسئولیت اجتماعی تندیس زرین و همچنین در حوزه محیط زیست، بالاترین نشان را از سازمان حفاظت محیط زیست دریافت کرده و عنوان صنعت برگزیده سبز را در کارنامه خود دارد.
مهندس صانعی در خصوص کسب افتخارات این شرکت در سطح جهانی نیز افزود : شرکت پتروشیمی نوری در رقابت‌های خارجی هم خود را به محک داوران و ارزیابان بین المللی گذاشته و توانسته است در همین شش ماهه اول سال، با حضور در چهار جشنواره معتبر بین المللی ، چهار مقام افتخار آفرین و ارزشمند را به دست آورد. دریافت جایزه های ۵ و ۶ ستاره رقابت بین المللی تجربه برتر ( International Best Practice Competition) بالاتر از آرامکو عربستان و بسیاری از شرکت های معتبر دنیا، دریافت مقام دوم در جایزه ی بزرگ نوآوری در فرایند ICIS بالاتر از شرکت های آمریکایی و چینی و راهیابی به فینال جایزه تعالی ۲۴ مین کنگره جهانی نفت (WPC Excellence Awards) در میان ۴۰۰ پروژه علمی، از مهم ترین دستاوردهای شرکت در سطح جهانی بوده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.