وزیر صنعت در گفت و گو با رخداد اقتصادی:

هنوز تصمیمی برای رفع ممنوعیت واردات خودرو اتخاذ نشده/ هیچ نگرانی برای تامین کالاهای اساسی در سال 99 نداریم

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: باتوجه به تامین کالاهای اساسی در کشور هیچ دغدغه و نگرانی برای تهیه کالا در سال 99 وجود ندارد.

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری رخداد اقتصادی با بیان اینکه هنوز تصمیمی برای رفع ممنوعیت واردات خودرو اتخاذ نشده است درباره تعیین تکلیف برای خودروهای وارداتی که در گمرک هستند اظهار کرد: از نظر وزارت صنعت 13 هزار خودرویی که طبق مصوبه دولت ورودشان به کشور قانونی است هچ مشکلی ندارند و می‎توانند در بازارهای کشور عرضه شوند.

وی افزود: موانع دیگری درباره برخی از خودروهای وارداتی که در گمرک هستند مطرح شده که موتورهای بالای 2500 سی سی، توقیف قضایی، مشکلات استانداردی و آمریکایی بودن برخی از این خودروها از دلایل توقیف و ماندن آنها در گمرک کشور است.

وزیر صنعت با بیان اینکه خودروهای وارداتی که در حال حاضر در گمرک هستند مشکلات موردی دارند تصریح کرد: وزارت صنعت باتوجه به مصوبه دولت برای ترخیص خودروهای وارداتی روند ثبت سفارش را طبق روال قانونی و براساس تکلیفی که به دوش داشتیم انجام دادیم و تا به امروز بیش از 9 هزار خودرو ترخیص شدند از این رو مابقی خودروها با مشکلاتی روبه رو بودند که باید به صورت موردی این روند را بررسی کرد.

رحمانی درباره اینکه آیا کشور در سال آینده با توجه به استمرار تحریم‎ها در تامین کالاهای اساسی مشکل خواهد داشت یا خیر خاطرنشان کرد: در سال 97 ما وضعیت بسیاری سختی داشتیم و اصحاب رسانه درباره سال 98 سوالات متعددی را از من می‎پرسیدند از این رو اینکه الزاما در سال 99 وضعیت بدتر شود قابل پیش‎بینی نیست به گونه‎ای که در سال جاری با کمک خداوند و همت مسئولین توانستیم علی‏رغم شرایط سختی که داشتیم بر مشکلات فائق شویم.

وی با بیان اینکه هیچ دغدغه و نگرانی برای تامین کالاهای اساسی در سال 99 ندارم تاکید کرد: دولت هنوز توان و منابع بسیاری در اختیار دارد و باتوجه به اولویت‎بندی که برای کالاهای اساسی قائل است در جهت تامین این نیاز تمام سعی خود را به کار خواهد بست.

وزیر صنعت با اشاره به اینکه اختصاص ارز 4200 برای تامین کالاهای اساسی گفت: برای کالاهایی که از سوی دولت به عنوان کالاهای اساسی در نظرگرفته شدند ارز 4200 تومانی اختصاص پیدا خواهد کرد که البته این روند در سال 99 به نسبت سال جاری کم شده اما دارو، نهادهای دامی و چند قلم کالاهای اساسی به دلیل شرایطی تحریمی کشور در لیست اختصاص ارز 4200 تومانی قرار گرفته است تا مشکلاتی برای کشور ایجاد نشود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.