آغاز ساخت خط آهن ۳۶ کیلومتری شلمچه-بصره

مدیرعامل راه آهن از افزایش بیش از ۵ برابری قطارهای تهران-خرمشهر در ایام اربعین خبر داد و اظهار کرد: در صورت اتصال خط ریلی شلمچه-بصره، از مبدأ مشهد، تهران و قم، مردم عزیز بطور مستقیم تا کربلای معلی، طی مسیر دارند. همچنین زائرین عراقی نیز می‌توانند بطور کاملا ریلی، از عراق به شهرهای تهران، قم و مشهد دسترسی پیدا کنند.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، دکتر سید میعاد صالحی در گفتگو با بخش خبری ساعت ۲۱ شبکه یک سیما افزود: با حضور مقامات عالی رتبه‌ی ایرانی از جمله دکتر مخبر، معاون اول ریاست جمهوری و دکتر بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و همچنین نخست وزیر و وزیر حمل و نقل عراق، نقطه عطفی در روند ساخت این مسیر ریلی ایجاد شده‌است.

صالحی ادامه داد: طرف عراقی نیز، امروز نقشه به روز شده‌ مسیر را به طور رسمی تحویل جمهوری اسلامی ایران داده‌است و طبق آن، حدود ۳۶ کیلومتر، طول مسیر است و ان شاالله ظرف ۱۸ ماه بتوانیم بخش مین‌روبی و همچنین بخش احداث مسیر را با همکاری طرف عراقی به پیش ببریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی در رابطه با احداث پل در این مسیر اضافه کرد: به این جهت که در کنار بخشی از این پل، بایستی امکان کشتی‌رانی نیز وجود داشته‌باشد، این پل به صورت آسانسوری طراحی شده‌است و با توجه به مطالعات ژئوتکنیکی صورت گرفته، پیش‌بینی می‌شود بین ۱۸ ماه تا ۲ سال کار احداث آن، به طول انجامد.

وی تاکید کرد: راه‌اندازی مسیر ریلی مستقیم مشهد، تهران، کربلا می‌تواند موجب تحول در سبک زندگی زیارتی زائرین ایرانی شود.

گفتنی‌است ایستگاه راه‌آهن کربلا واقع در ۵ کیلومتری حرم مطهر حضرت عباس(ع) است.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.