دژپسند در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خبر داد؛

رشد ۲۰ درصدی صادرات غیرنفتی در سال جاری/ آمریکا با تبعیت از قانون جنگل سردار سلیمانی را ترور کرد

وزیر اقتصاد گفت: در طی یکسال اخیر صادرات غیرنفتی در کشورمان رشد ۲۰ درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ نود و دومین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی صبح امروز در اتاق بازرگانی ایران با حضور وزیر اقتصاد و صنعت و اعضای اتاق بازرگانی ایران برگزار شد.

در ابتدای این نشست فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد با بیان اینکه نه تنها ایران بلکه همه آزادیخواهان جهان در سوگ شهادت سردار قاسم سلیمانی نشستند و این رویه نشان می‌دهند که افراد می‌توانند با اخلاص و بدون تبلیغات در صدر اخلاق جهان باشند اظهار کرد: آمریکا به مانند قانون جنگل دست به اقدامی زد که اگر این رویه در قبال آمریکا رخ می‌داد هیئت حاکمه آمریکا رفتار دیگری نشان می‌داد.

وی افزود: ما در عرصه بین‌الملل با  Fatf درصدد مبارزه با تامین منابع مالی تروریسم هستیم اما آمریکا در بودجه خود بخشی را به بحث حمایت از گروه‌های تروریستی اختصاص داده است.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: حضور بی‌نظیر مردم ایران و عراق در مراسم سردار سلیمانی قدردانی از یک اسطوره بود و در واقع مردم بدور از هر گرایشی در این مراسم حضور داشتند و ما باید از این بستر برای وحدت ملی و رونق اقتصادی کشور استفاده کنیم و نباید اجازه دهیم که برخی مشکلات مانع از رونق اقتصادی در کشور شود.

دژپسند با اشاره به اینکه در جلسه آینده شورای گفت و گو باید گزارش جامعی از حذف قوانین بی‌فایده ارائه شود خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی می‌تواند در لغو مقررات زائد به ما کمک کند تا ما بتوانیم گام‌های موثری را در این راستا برداریم.

وی با اشاره به اینکه تجارت خارجی ما در حال حاضر وضعیت خوبی دارد تاکید کرد: رشد ۲۰ درصدی صادرات غیرنفتی را در کشور باید به فال نیک گرفت اما یکی از موارد مهمی که باید در دستور کار ما قرار گیرد موضوع روند سرمایه‌گذاری در کشور است که ما می‌توانیم با کریدور بازار سرمایه این مشکل را حل کنیم اما در این مسیر بخش خصوصی با جلب سرمایه‌های خارجی در این مسیر همراه ما باشد و ما هم درصدد ارائه کمک در این راستا خواهیم بود.

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه بخش خصوصی باید در تامین منابع مالی در حوزه سرمایه‌گذاری وارد عمل شود گفت: بخش خصوصی می‌تواند در کاهش شکاف بازار سرمایه می‌تواند به بهبود و تقویت رونق تولید در کشور کمک شایانی کند.

انتهای پیام/

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.