تخلیه ۶۶ هزار تُن روغن نباتی در بندر شهید رجایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به پهلودهی کشتی پهن‌پیکر ۶۶ هزارتنی روغن در بندر شهید رجایی گفت: تا کنون از این میزان ۲۱ هزار تن محموله این کشتی تخلیه شده و ۴۵ هزار تُن دیگر باقی‌ مانده است.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، حسین عباس‌نژاد روز سه‌شنبه اعلام کرد: تخلیه روغن‌های این کشتی پهن‌پیکر تا ۲ هفته آینده به اتمام می‌رسد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۲ فروند کشتی حامل روغن در بندر شهید رجایی تخلیه شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به وجود سه پایانه نگه‌داری روغن نباتی در بندر شهید رجایی، مجموع ظرفیت این پایانه‌ها را ۲۵۸ هزار تن و تعداد مخازن نگهداری روغن نباتی در این بندر را ۹۴ مخزن عنوان کرد.

عباس‌نژاد در بخش دیگری میزان تخلیه و بارگیری انواع کالای نفتی و غیرنفتی در بنادر هرمزگان از ابتدای سال جاری تاکنون را بیش از ۳۹ میلیون تن اعلام کرد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی افزود: همچنین در این مدت بیش از ۲۴ میلیون تن کالای غیرنفتی با ۶ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته در بنادر استان جابه‌جا شده است.

وی تخلیه و بارگیری بیش از ۱۵ میلیون تن کالای نفتی و بیش از ۸۶۰هزار TEU کالای کانتینری را بخش دیگری از عملکرد بنادر هرمزگان از ابتدای سال جاری تا کنون اعلام کرد.

به گفته عباس‌نژاد؛ در این مدت بیش از ۷۹۶ هزار تن کالای اساسی شامل ذرت، شکر، گندم و کود شیمیایی در بندر شهید رجایی تخلیه شده است.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.