چلندری در پاسخ به رخداد اقتصادی:

افزایش ۳۰ درصدی پروازهای عتبات نسبت به سال قبل/ انجام ۲۸۴ پرواز تا به امروز

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: پروازهای عتبات امسال به نسبت سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ سعید چلندری مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با بیان اینکه ترمینال سلام شهر فرودگاهی یک ترمینال پشتیبان است اظهار کرد: اوایل سال ۱۴۰۱ درخواستی از وزیر فقید مهندس رستمی برای اختصاص این فرودگاه به پروازهای زیارتی داشتم که با این درخواست نیز موافقت شد و الحمدالله استقبال از این موضوع به بهترین شکل ممکن رخ داد.

وی با بیان اینکه ما مراسم حج ۱۴۰۱ را به بهترین شکل ممکن انجام دادیم افزود: توفیق بزرگ دیگری که نصیب ما و همکارانمان شد اینبود که زائرین حج امسال نیز از فرودگاه سلام راهی سرزمین وحی شدند و میانگین تاخیرات ما ۹ دقیقه بود که این امر اتفاق بزرگی برای ما بود.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با بیان اینکه ما امسال برای مراسم اربعین امکان پذیرش ۲۵۰۰ پرواز را داریم تصریح کرد: تا به این لحظه ۱۹۲۰ پرواز به منظور سفر به عتبات از ما مجوز گرفتند که این امر رویکرد قابل تقدیری برای مجموعه فرودگاهی امام خمینی محسوب می شود.

چلندری در پاسخ به سوالی پیرامون تاخیر پروازها خاطرنشان کرد: ما به تمام ایرلاین ها اعلام کردیم که نسبت به ظرفیت خود درخواست بدهند از این رو ما در همان مراحل اولیه با شرکت هواپیمایی پیرامون این موضوع رایزنی کردیم از این رو خواهان این شدیم با چندشرکت هواپیمایی که ظرفیت پرواز ندارند برخورد شود اما متاسفانه این شرکت‌ها تاکید داشتند که دارای ظرفیت هستند.

وی با بیان اینکه تاخیرها اجتناب ناپذیر است تاکید کرد: در حوزه بدی آب و هوا و فرودگاه ما مشکلی نداشتیم و‌ صرفا به موضوع نقضفنی ارتباط داشته است که ما درصدد رفع آن نیز هستیم.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با بیان اینکه احداث فرودگاه سلام توسط یکی از شرکت‌های وابسته به بنیادمستضعفان صورت گرفته اما مالکیت برعهده فرودگاه امام خمینی است گفت: اگر مشکلی در حوزه حوادث به وجود بیاید فرودگاه امامتوان و پتانسل بالایی دارد و در این راستا مشکلی وجود ندارد.

چلندری با بیان اینکه دو محل را به منظور استقرار مسافران در صورت تاخیر پروازها تدارک دیدیم اظهار کرد: هم بخشی در خودفرودگاه و هم بخشی در هتل فرودگاه به منظور رسیدگی به مسافران در صورت تاخیر احتمالی تدارک دیده شده است و دو کترینگ فعال نیز به منظور ارائه خدمات به مسافران وجود دارد.

وی با بیان اینکه ۴ دستگاه اتوبوس رایگان در فرودگاه سلام مستقر و مسافران را به ایستگاه های مترو منتقل می کند افزود: ماهیانه ۱۱میلیارد تومان به شرکت ساخت زیرنظر بنیاد قسط می دهیم و ممکن است این رقم به ۱۶ و ۱۷ میلیارد تومان برسد.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با بیان اینکه ۴ شرکت و ۹ مسیر به مسیرهای پروازهایی ما اضافه شدند تصریح کرد: درباره تحقق رویکردهای مربوط به مناطق آزاد در شهر فرودگاهی در حال حاضر کانال‌های تاسیساتی و روبنایی آغاز شده و ۷شرکت خواهان اختصاص زمین برای شروع فعالیت هستند و مذاکرات ما بین ما و این شرکت ها آغاز شده است و ۷ الی ۸ پروژه نهایی شده و ما امیدواریم فعالیت ها ظرف دو سه ماه آینده شروع شود.

چلندری با بیان اینکه فاز اول فرودگاه امام هنوز تکمیل نشده است خاطرنشان کرد: عدم ثبات در دولت های گذشته سبب شد خسران زیادی به فرودگاه وارد شود که ساخت فرودگاه جدید یکی از این موضوعات بوده است و قرار بود یک فرودگاه ۴۱۰ متری افتتاح و ساختهشود از این رو ما مطالعات خودمان را در این راستا تکمیل کردیم و یکی از بهترین شرکت‌ها در این راستا انتخاب شده و قرارداد را نوشتیم و منابع مالی این پروژه تامین شده و امیدواریم در مهر ماه عملیات اجرایی این مهم را انجام دهیم و برآورد هزینه این پروژه ۲/۵ میلیاردیورو است.

وی با بیان اینکه ۱۵ شرکت هوایی عملیات انتقال زائرین عتبات را انجام دادند تاکید کرد: تا به امروز ۲۸۴ پرواز انجام شده است و ۳۵ هزار ۴۹۹ نفر مسافر از این فرودگاه سفر خود را به عتبات انجام دادند.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: ۲۰ هزار میلیارد درخواست برای سرمایه‌گذاری به ما ارائه شده است و ما درحال بررسی این موضوع هستیم.

چلندری در پاسخ به سوال خبرنگار رخداد اقتصادی پیرامون اینکه آیا میزان پروازها به عتبات در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش داشته است اظهار کرد: علی رغم وضعیت ناوگان هوایی ما به دلیل تحریم‌ها توان شرکت های هوایی ما ۱/۵ برابر بیشتر از حدمعمول است اما در حوزه افزایش پروازهای عتبات ما جلسه ای با مقامات عراقی برای تخفیف داشتیم اما قیمت ها پایین نیامد و حدودپنج میلیون از هزینه شرکت‌های هوایی به کشور عراق اختصاص پیدا کرد اما با این وجود ما حدود ۳۰ درصد پروازها را افزایش دادیم وامکان افزایش این پروازها به دلیل محدودیت فرودگاه عراق وجود نداشت.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۰ جلسه پیرامون مراسم اربعین و موضوع بلیت‌ها داشتیم افزود: ۹۵ درصد از مطالبات ما در حوزه فروش بلیت محقق شده است اما متاسفانه اقلیت ناچیزی نیز روال غیرقانونی را طی کردند که با آنها برخورد شده است.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با بیان اینکه پرواز هیچ شهری در کشور لغو نشده است تصریح کرد: هیچ پرواز خالیبه سمت نجف نداشتیم و تنها یک مورد داشتیم که یک گروه جا ماندند و از نظر ما هر گرانفروشی صورت گیرد ایرلاین ها باید جوابگوباشند و ایرلاینی که اضافه دریافتی گرفته باید آن ار عودت دهد.

چلندری درباره انتقال برخی از پروازهای داخلی به فرودگاه امام خاطرنشان کرد: درباره این موضوع باید مطالعه و بررسی شود اما اگراین موضوع به ما تکلیف شود ما آمادگی کامل اجرای این موضوع را داریم.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.