حضور چندصدهزار نفری از اقشار مختلف جامعه در رویداد مردمی “اجتماع اربعینی‌ها”

شهردار منطقه ۹ از حضور چندصدهزار نفری شهروندان تهرانی در آیین بدرقه زائرین حسینی که در میدان آزادی برگزار شد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۹ سیدمحمدرحیم مرتضوی شهردار منطقه با اشاره به حضور پر شور شهروندان سوگوار و متدین تهرانی در آیین بدرقه زائرین حسینی گفت: ویژه برنامه “اجتماع اربعینی‌ها” با حضور هیئات مذهبی، عزاداران حسینی و مردم تهران در فضایی آکنده از معنویت و شور حسینی برگزار شد تا عزادارن و راهیان کربلای حسینی با دعای خیر مردم تهران راهی کربلای معلی شوند.

وی افزود: در مراسم آیین بدرقه زائرین حسینی که جمعه ۳ شهریور در میدان آزادی برگزار شد شاهد حضور چند صد هزار نفری از اقشار مختلف جامعه بودیم. 

شهردار منطقه ۹ با قدردانی از همت و تلاش گسترده تمامی بخشهای ستاد اربعین شهرداری تهران ادامه داد: در این برنامه ۴۶ موکب پذیرایی با پخش نذری برای شهروندان و راهیان کربلا، گامی در جهت تکریم ایشان برداشتند.

مرتضوی گفت:مجموعه شهرداری منطقه ۹ مفتخر به خدمتگزاری به شیفتگان حسینی بود و به صورت شبانه‌روزی تلاش کرد تا با آماده‌سازی مناسب میدان آزادی برای هر چه بهتر برگزار شدن آیین بدرقه زائرین حسینی گام بردارد. 

وی گفت: برای رفاه حال شهروندان هماهنگی‌های لازم با اداره برق جهت تامین روشنایی مورد نیاز صورت گرفت و مخازن آب آشامیدنی نیز در محوطه میدان آزادی مستقر شد. همچنین در راستای تامین ایمنی طی بازدیدی از سوی مدیران و کارشناسان hse موارد عدم انطباق احصاء و از طریق مبادی ذیربط رفع شد.

مرتضوی عنوان کرد: به منظور پارک خودروهـای مـدعوین و شرکت کنندگان در این مراسم خیابان شهید عزیزی – خیابان شهید رحمانی-خیابان معراج – خیابان اوج و پارکینگ شرکت پنهـا واقع در بزرگراه شهید لشگری نرسیده به میدان آزادی و جهت پارک موتورسیکلت‌ها پارکینگ ضلع شمال غربـی رینـگ داخلـی میدان آزادی در نظر گرفته شد که شهروندان آسایش بیشتری برای حضور در مراسم داشته باشند.

شهردار منطقه ۹ در خاتمه خاطر نشان کرد: حضور کودک و پیر و زن و مرد درمراسم “اجتماع اربعینی‌ها” در کنار پرچم‌ها و موکب‌ها حال و هوای معنوی به میدان آزادی بخشید.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.