مواد اولیه دارویی برای یکسال در انبارها ذخیره شده است

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: با وجود مشکلات تحریم، مواد اولیه دارویی برای 6 ماه تا یکسال و داروهای خارجی ساخته شده برای حداقل سه تا 6 ماه در انبارها موجود است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ محمدرضا شانه ساز روز شنبه در نشست خبری سومین یادواره شهدا و ایثارگران حوزه دارویی در سازمان غذا و دارو افزود: دشمن با هر ابزاری که توانسته روز به روز حلقه محاصره را تنگ تر کرده و علاوه بر ممانعت از مراودات مالی به طور مشخص از شرکت های دارویی کشورها می خواهد که به ایران دارو ندهند اما با مدیریت قرارگاه دارویی در وزارت بهداشت، کمبود نگران کننده ای در حوزه دارو ندلریم و به جز استثنائاتی که وجود دارد کمبودهای دارویی از مدت مشابه سالهای قبل کمتر است.ِ

وی ادامه داد: ایجاد قرارگاه دارویی با تدبیر دکتر نمکی وزیر بهداشت، از تجربیات دوران دفاع مقدس بود و باعث شد استقلال سازمان غذا و دارو و حوزه اختیارات آن به مراتب بیشتر شود.

رییس سازمان غذا و دارو گفت: نباید با خبررسانی های نادرست در مردم برای داروهای خارجی توقعات غیر واقعی ایجاد کرد. این نوع خبر رسانی ها در خدمت خواست دشمن است.

وی ادامه داد: از جمله این داروها که شاهد ایجاد نیاز کاذب در مورد آن هستیم داروی خارجی «تامیفلو» برای درمان آنفلوانزا است که نمونه ایرانی آن به میزان کافی تولید و حتی 2.5 برابر نیاز کشور در بیمارستانها توزیع شده و اکنون به وفور در کشور موجود است.

شانه ساز گفت: داروی آنفلوانزا سلاحی است که جایگزین ندارد و نباید در داروخانه ها توزیع و توسط هر پزشکی تجویز شود. در مورد این دارو نه تنها کمبود نداریم بلکه بیش بود داریم و نگرانیم که حجمی از این دارو بلااستفاده بماند و تاریخ مصرف آن تمام شود.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.