پیگیری انعقاد قرارداد با قرارگاه امام حسن (ع) به منظور محرومیت زدایی از راه های روستایی خراسان شمالی

معاون ساخت و نگهداری راه های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پیگیری انعقاد قرارداد با قرارگاه امام حسن (ع) به منظور محرومیت زدایی از راه های روستایی خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای، مقبلی معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان در بازدید از محورهای روستایی حوزه استحفاظی شهرستان های بجنورد، راز و جرگلان و مانه و سملقان گفت: با توجه به این که خراسان شمالی از نظر شبکه ارتباطی نسبت به برخی استان ها عقب ماندگی دارد، امسال نگاه ویژه ای در خصوص ابلاغ اعتبارات شده است، همچنین با هماهنگی استاندار، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای این استان تفاهم نامه‌ای با قرارگاه امام حسن (ع) منعقد شد که در حال پیگیری عقد قرارداد هستیم.

وی اظهار امیدواری کرد با نگاه ویژه ای که در زمینه محرومیت زدایی در روستاها داریم، با اجرای قرارداد مذکور محرومیت از چهره خراسان شمالی زدوده و شبکه ارتباطی آن کامل شود و با توجه به این که این استان دارای ظرفیت گردشگری، کشاورزی و دامپروری است، برخورداری از راه مناسب به اقتصاد و اشتغالزایی کمک کند.

وی افزود: بخش زیادی از روستاهای خراسان شمالی از راه آسفالته مناسب برخوردارند اما هنوز تعداد زیادی از روستاهای بالای ۲۰ خانوار به دلیل پراکندگی نقاط جمعیتی و شرایط توپوگرافیکی، راه آسفالته مناسبی ندارند.
وی تصریح کرد: در سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ اعتبارات خوبی برای ساخت راه های فرعی و روستایی در روستاهای فاقد آسفالت به استان ابلاغ شد که با تلاش همکاران عمده این اعتبارات اجرایی شده است.

مقبلی مشکل اساسی راه های روستایی در خراسان شمالی را نیاز این محورها به روکش آسفالت دانست و با اشاره به این که در اعتبارات ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ نگاه ویژه ای به این مقوله شده است، اضافه کرد: بسیاری از پروژه ها به اتمام و بهره‌برداری رسیده و یا پیمانکار در حال اجرای پروژه است.

تلاش راهداری برای ایمنی جاده ها و سفر

معاون ساخت و نگهداری راه های فرعی و روستایی در جلسه بررسی عملکرد فعالیت‌های حوزه راه های فرعی و روستایی خراسان شمالی بر تلاش برای ایمنی سازی جاده ها برای سفری ایمن تاکید کرد و گفت: هر چقدر در جهت افزایش ایمنی سطح جاده‌ها، ایمن‌سازی حریم راه‌ها، اجرای مناسب خط‌کشی راه‌ها و مناسب سازی شانه‌های خاکی تلاش کنیم، به کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای کمک کرده‌ایم.

وی با اشاره به بازدید از راه‌های روستایی حوزه استحفاظی خراسان شمالی افزود: با توجه به اطلاعات احصاء شده از روستاها و راه‌های روستایی تمامی استان‌ها در سه سال گذشته، خراسان شمالی یکی از هفت استان کم برخوردار در کشور بوده که از سال ۱۴۰۰، سازمان و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای این استان برای جبران عقب ماندگی مذکور و تامین اعتبارات اهتمام ویژه ای داشته اند.

وی اظهار کرد: همت خوبی در خراسان شمالی برای جبران عقب ماندگی درحوزه ساخت راه های روستایی شده است.

مقبلی با بیان این که خدمات ما براساس وظیفه سازمانی و ماهیت خدمت رسانی در تامین ایمنی مناسب در راهها باید به‌گونه ای باشد که این خدمت رسانی نتیجه اش حفظ جان و مال انسان ها باشد، گفت: خراسان شمالی همسان با استان‌های دیگر در زمینه احداث راه های فرعی وروستایی اقدامات قابل ملاحظه‌ای را انجام داده است که از این منظر قابل تقدیر است.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.