قیمت گوشی های روز بازار چند؟

قیمت انواع گوشی موبایل نسبت به هفته‌ها و ماه‌های گذشته با کاهش قابل توجهی همراه شده است.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ قیمت گوشی طی سال های اخیر افزایش قیمت قابل توجهی را تجربه کرده است. قیمت گوشی آیفون به نسبت سایر گوشی ها ارزان تر است. در روزهای گذشته علیرغم کاهش قیمت گوشی، بازار دچار رکود شده و مشتری نیست. کارشناسان دلایل مختلفی را برای رکود بازار موبایل علیرغم کاهش قیمت گوشی عنوان کرده اند که یکی از این دلیل ها خرابی بازار است. تازه ترین خبر درباره قیمت گوشی را از خبرملت بخوانید.

امروز ۲۹ تیر ۱۴۰۲، قیمت گوشی موبایل در برخی دستگاه‌ها با افزایش اندکی همراه بود. در سایر دستگاه‌ها اما روند قیمت کاهشی و یا باثبات بود.

امروز در گروه مدل‌های برند اپل، قیمت دستگاه iPhone 14 pro max با کاهش اندکی نسبت به قیمت روز گذشته به 62 میلیون و 300 هزار تومان رسید. در سایر دستگاه‌های پرطرفدار برند اپل، مدل iPhone 13 معمولی با کمی افزایش به 41 میلیون و 200 هزار تومان رسید و در مدل pro max آن سطح قیمت ثابت ماند.

در گروه سامسونگ، قیمت گوشی موبایل سری s23 اولترا، قیمت کمی کاهش داشت اما در مدل s23 اولترا، قیمت با افزایشی به سطح 40 میلیون و 685 هزار تومان رسید. سری A54 و A34 نیز با کاهش قیمت به ترتیب به سطح 12 میلیون و 700 هزار تومان و 9 میلیون و 339 هزار تومان رسیدند.

گفتنی است، گروه دستگاه‌های شیائومی و ناتینگفون، تغییرات قیمتی قابل توجهی نداشتند و در سطوح روز گذشته خود باقی ماندند.

قیمت گوشی

قیمت گوشی پایین آمد اما مردم قدرت خرید ندارند

قیمت گوشی در هفته‌های اخیر به کاهش نرخ ارز روندی کاهشی در پیش گرفته است. با این حال فعالان بازار از کسادی بازار به دلیل کاهش قدرت خرید مردم می‌گویند. ظاهرا دلیل اصلی ارزانی قیمت موبایل کمبود مشتری است. اما با وجود تعرفه بالای واردات تلفن همراه، قیمت بالای رجیستری و هزینه حمل و نقل، قیمت موبایل تا چه حد می‌تواند کاهش یابد؟

سامان از فعالان بازار علاالدین و فعال در زمینه واردات و فروش گوشی‌های اندروید گفت: قیمت موبایل کاهش پیدا کرده، اما دلیل آن کاهش قیمت دلار نیست. دلیل اصلی ارزانی موبایل خرابی بازار است. به حدی فروش موبایل کم شده که خود به خود قیمت‌ها نیز ارزانتر شده است. البته قیمت دلار نیز کاهش یافته و توافقاتی نیز حاصل شده که موجب کاهش قیمت ارزها شده است. قیمت دلار نیز تاثیر مستقیمی بر روی قیمت موبایل برجای می‌گذارد، اما تورم به حدی زیاد است که دیگر جایی برای فکر کردن به خرید موبایل برای مردم باقی نمانده است. بهترین راهکار ارزانی موبایل است.

وی افزود: مردم قدرت مالی کافی برای خرید موبایل ندارند. البته تمامی کاسبی‌ها طی ماه‌های اخیر کساد بوده است. بازار موبایل نیز از این امر مستثنی نیست. مشتری در بازار نیست. تقاضایی برای کالا وجود ندارد، اما کالا به وفور موجود است. مشکل عدم تعادل عرضه و تقاضا موجب شده تا قیمت موبایل کاهش یابد. مردم حق دارند، با این شرایط توانایی پرداخت هزینه‌‎های اساسی زندگی خود را ندارند چه برسد به خرید گوشی‌های هوشمند. از طرفی دیگر تا مردم خریدار نباشند، بازار هم راکد است. به همین دلیل با وجود واردات گوشی‌های هوشمند به تعداد زیاد، فروش بسیار اندک بوده و خرید و فروش در بازار کم شده است.

قیمت گوشی

به گفته حسینی مردم اگر بخواهند موبایل جدید بخرند قدرت مالی آن‌را ندارند. به همین دلیل بیشتر گوشی‌های قدیمی را تعمیر و از تلفن‌های هوشمند قدیمی استفاده می‌کنند. بسیاری دیگر نیز به خرید گوشی‌های دست دوم روی آورده‌اند.

هم مردم فروشندگان را درک می‌کنند و هم فعالان بازار، اوضاع نابسامان مردم را. اما هیچ‌کدام کاری از دستشان برنمی‌آید. بازار موبایل که زمانی پردرآمدترین بازار کشور بود اکنون کساد است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.