اجراي بزرگ ترین عملیات بررسی ايمني پله برقی های مترو

مديرعامل شركت بهره برداري مترو تهران و حومه از اجراي طرحي جهت بررسي عملكرد ايمني پله برقي ها براي اولين بار در مترو تهران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از مديريت ارتباطات و امور بين الملل شركت بهره برداري مترو تهران و حومه؛ مسعود درستي با اشاره به حادثه پله برقي ايستگاه شهيد بهشتي گفت: به منظور پيش گيري از بروز حوادث و خسارات مالي و جاني ناشي از حوادث پله برقي و افزايش ايمني مسافران مترو، در يك برنامه عملكرد ايمني تمامي پله برقی‌هاي متروی تهران در خطوط هفت‌گانه مورد ارزيابي قرار مي گيرد.

وي تصريح كرد: میزان پله های برقی مترو که به دلیل نقص فنی از خدمات رسانی به شهروندان باز می مانند نسبت به تعداد تمامي پله های برقی مورد بهره برداري، کمتر از يك درصد است اما با توجه به اهميت ايمني پله برقي ها، براي اولين بار در اين طرح با ارزيابي خيلي سخت گيرانه عملكرد سيستم هاي ايمني پله هاي برقي را مورد ارزيابي قرار مي دهيم و در صورت بروز كوچكترين خطا با از مدار خارج كردن پله ها از چرخه بهره برداري اقدام به رفع عيب مي كنيم.

درستي خاطرنشان كرد: ممكن است خاموشي پله هاي عيب يابي شده از يك هفته تا يك ماه به طول بيانجامد تا نقص شناسايي شده به طور کامل برطرف شود. دليل اين خاموشي ها خرابي نيست و تنها به‌خاطر افزايش ضريب ايمني این پله برقی ها از مدار  خارج مي شوند.

مديرعامل شركت بهره برداري مترو تهران و حومه افزود: طبق برنامه ریزی انجام شده، تمام تلاش خود را می کنیم تا اول مهر ماه تمامي هزار 193 پله برقي موجود در مترو به دقت از لحاظ عملكرد و ايمني بررسي شوند تا میزان نقص فنی پله برقی ها را به حداقل برسانیم اما نباید فراموش کنیم كه پله برقي نيز همانند هر وسيله مكانيكي دیگر امكان خرابي دارد اگرچه با تعمیر و نگهداری دوره‌ای پله‌برقی‌ها در مترو، اين خرابي ها را به حداقل رسانده ایم.

مديرعامل شركت بهره برداري مترو با اشاره به این که عملیات بررسي ايمني پله برقي ها با هدف حذف حوادث پله برقي در خطوط هفت‌گانه مترو در دستور کار نیروهای فنی  قرار گرفته است گفت:  به موازات بررسي ايمني پله برقي ها، کار اورهال آنها نيز  در دست انجام است.

درستي با بیان این که مشکلاتی که پله برقی های خاموش به عنوان یک ضرورت در ایستگاه های مترو، برای مسافران ایجاد می کند را کاملاً درک می کنیم و اعتقاد داریم در این زمینه حق با مردم است، خاطرنشان کرد: سلامت و ايمني شهروندان و مسافران شهر زير زميني در اولويت قرار دارد و  قول می دهیم تمام توان خود را به کار گرفته تا زمان خاموشي پله برقي ها كاهش يابد تا مردم بتوانند با آسايش بيشتري در ايستگاه هاي مترو تردد كنند.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.