بیانیه جامعه روحانیت مبارز در پی بیانات مهم رهبر معظم انقلاب در دیدار با مبلغین و روحانیون

به دنبال دیدار رهبر معظم انقلاب با جمعی از طلاب و مبلغین حوزه‌های علمیه که در آستانه ماه محرم انجام شد، جامعه روحانیت مبارز بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از روابط عمومی جامعه روحانیت مبارز، به دنبال دیدار رهبر معظم انقلاب با جمعی از طلاب و مبلغین حوزه‌های علمیه که در آستانه ماه محرم انجام شد، جامعه روحانیت مبارز بیانیه ای صادر کرد و در آن بر لزوم گسترش کیفی و کمی تبلیغات دینی و تحقق دغدغه‌ها و رویکردهای رهبری معظم انقلاب در این خصوص تاکید نمود.

متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسالاتِ اللَّهِ وَ يَخْشَوْنَهُ وَ لا يَخْشَوْنَ أَحَداً إِلَّا اللَّهَ وَ كَفى‌ بِاللَّهِ حَسِيباً ( سوره احزاب/۳۹)

تبلیغ دین و تبیین اهداف دینی، بدون شک مهمترین رسالت حوزه‌ها و روحانیت متعهد و وظیفه شناس اسلام در طول تاریخ پربار اسلام و تشیع بوده و در این راستا، اولویت راهبردی همانا حفظ پایه‌های ایمانی مردم و مومنین و جوانان بوده است. عنصر تبلیغ با ظرافت‌ها و دقایق خود همواره مورد عنایت بزرگان حوزه و علمای دینی بوده و بر اهمیت والای آن تاکید شده است.

حضور روحانیت در میدان تبلیغ دین و آموزه های قرآنی و دینی در دنیای امروز که در حقیقت عصر رقابت محتواهای رسانه ای و تبلیغاتی و حضور متکثر نحله ها و فرقه های انحرافی و التقاطی و فریبنده شیطانی و لیبرالی است بسیار مهم و تعیین کننده است.

در همین راستا دیروز مقام معظم رهبری، دغدغه ها و نکات مهمی را مطرح فرمودند که انتظاراتی اساسی و هوشمندانه از قشر حوزوی، روحانی و مبلغ است. انتظار از روحانیت، مبلغین، ائمه جمعه و جماعات و طلاب جوان و مستعد این است که همیشه پرتحرک و جهادی در میدان تبلیغ حضور داشته باشند و با هوشمندی، خلاقیت و به کارگیری ابزارهای نوین تبلیغی، جامعه و مخاطبین جوان و نسل‌های جدید را با شیوه‌های بدیع، صحیح و نوآورانه ی تبلیغ، روشنگری و راهنمایی کنند.

همچنان که شناخت مخاطب و نیازهای جوان امروز مهم است، به موازات آن شناخت روش ها و تکنیک های دشمن در فریب جوانان و اغفال نوجوانان از مسیر صحیح دین و اعتقادات نیز بسیار حیاتی و حساس است. روحانیت باید با رصد دقیق این عرصه ها و شناخت جامع از صحنه و آرایش تبلیغات حق ستیزان و منحرفین، برای دفع این دسایس اقدام نموده و از تقویت پایه های ایمانی و اعتقادی جامعه و جوانان لحظه ای غفلت نکنند.

از سوی دیگر روان شناسی و مخاطب یابی در لایه های مختلف جامعه، شناخت اقتضائات مخاطب امروز، ارتباط چهره به چهره با نسل جوان و مواجهه با شبهات و شنیدن دیدگاههای جوانان در دانشگاه و پادگان و … و تلاش برای گسترش کیفی و کمی تبلیغات دینی، راهبردهای بسیار مهم و کاربردی بودند که حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی) به آنها اشاره داشتند‌.

جامعه روحانیت مبارز ضمن تاکید بر این دغدغه ها و انتظارات بحق رهبری، با تبعیت تام و تمام از این رهنمودها، و با بصیرت و پیگیری هوشمندانه آمادگی کامل خود را در جمع بزرگ روحانیت بزرگوار در سراسر کشور برای به کار گیری همه ظرفیت ها اعلام داشته و امیدواریم با توفیقات الهی و عنایات خاصه حضرت حجه ارواحنا فداه مسوولیت های الهی خود را به انجام برسانیم. بعونه و منه
جامعه روحانیت مبارز
۲۲ تیر ماه ۱۴۰۲

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.