با حضور وزیر راه صورت گرفت؛

آغاز مراسم بهره‌برداری از ۲۴۳ دستگاه ناوگان ریلی/ رسولی: واریز مبلغ ۱۸ میلیارد تومان به حساب شرکت راه‌آهن در جهت رونق تولید داخلی

با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی آیین بهره‌برداری از ۲۴۳ دستگاه ناوگان ریلی ظهر امروز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ در راستای تحقق شعار سال و رونق تولید ملی آیین بهره‌ برداری از ۲۴۳ دستگاه ناوگان ریلی( واگن مسافری و باری، خودکشش و لکوموتیو) ظهر امروز با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و سعید رسولی مدیرعامل راه‌آهن کشورمان و جمعی از مسئولین برگزار شد.

براساس این خبر این تعداد ناوگان ریلی و انواع واگن‌ها طی۴ ماه اخیر تولید شده است که از سوی ۸ شرکت‌‌ مختلف ساخته شده و قرار است این ناوگان ریلی در اختیار ۱۳ شرکت قرار گیرد.

در ایتدای این مراسم سعید رسولی مدیرعامل شرکت راه‌آهن با تقدیر از اصحاب رسانه و خبرنگاران در همراهی شرکت راه‌آهن اظهار کرد: ما از ۳ بسته حمایتی برای حمایت از نهضت تولید داخل استفاده کردیم و دیروز مبلغ ۱۸ میلیارد تومان در جهت قانون رفع موانع تولید در اختیار شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

وی تصریح کرد: این مبلغ نوید خوبی است و شرکت‌های ریلی منتظر حرکت‌های جدید هستیم و ما انشاالله تا پایان سال و در اسفندماه ناوگان جدیدی را نیز بهره‌برداری خواهیم کرد از این رو به طور ویژه و خاص از شرکت‌های ریلی تقدیر و تشکر می‌کنم.

مدیرعامل راه‌آهن کشور خاطرنشان کرد: ما همه همت خود را به کار بسته‌ایم تا به صورت جهادی و بسیجی‌وار در جهت رونق تولید در حوزه ناوگان ریلی وارد عمل شود.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در این مراسم با بیان اینکه اگر به شرکت‌های مادر توجه شود هیچ شرکتی بدون پیشنهاد نخواهد بود تاکید کرد: شرکت واگن پارس همواره در روند تولید مشکل داشت اما مدیرعامل این شرکت امروز در گزارش از تولید ۳۴۴ دستگاه ناوگان ریلی در این شرکت خبر داده است که این آمار در ۲۰ سال گذشته هیچ مورد مشابهی نداشته است.

وی گفت: اقدام امروز ما یک سیاست و رویکرد راهبردی در جهت مقابله با تحریم‌هاست و امیدوارم این روند ادامه دار باشد و ما از وزارت نفت در جهت اجرایی شدن تبصره ۱۲ تقدیر و تشکر می‌کنیم.

وزیر راه با اشاره به اینکه تولید ریل باس باید بیشتر گسترش پیدا کند اظهار کرد: انشاالله با افتتاح مترو هشتگرد در هفته جاری یک گام جلو را در جهت استفاده از ریل به جای خودرو برداریم.

اسلامی با تشکر از رسانه‌ها، سپاه و پلیس راه‌آهن و شرکت راه‌آهن تصریح کرد: امیدوارم با نوسازی ناوگان ریلی در جهت بهبود اوضاع صنعت ریلی کشور و کنار گذاشتن ناوگان‌های فرسوده به بهترین شکل ممکن وارد عمل شویم.

وزیر راه و شهرسازی در پایان این مراسم به صورت نمادین یک واگن جدید را مورد بهره‌برداری قرار داد.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.