در ذوب آهن اصفهان صورت گرفت:

پروژه انتقال آب کندانسه سالانه از هدر رفت یک و نیم میلیون لیتر آب جلوگیری می‌کند

پروژه انتقال آب کندانسه به تصفیه خانه شیمیایی شرکت با موفقیت انجام گرفت و سالانه از هدر رفت یک و نیم میلیون لیتر آب جلوگیری بعمل آمد، پروژه‌ای که به صورت کامل با امکانات داخلی به ثمر نشسته است.

به گزارش رخداد اقتصادی و به نقل از روابط عمومی ذوب آهن اصفهان؛ سید حمید حسینی سرپرست سیستم‌های حرارتی و برودتی مدیریت انرژی و بهینه سازی سوخت شرکت با اعلام این خبر گفت: با توجه به بحران جدی کمبود آب و خشک سالی در استان اصفهان و همچنین کشور عزیزمان ایران، بر اساس دستور معاون بهره برداری شرکت شناسایی و حذف موارد اتلاف آب در کارگاه سیستم‌های حرارتی و برودتی کارخانه مورد بررسی قرار گرفت و در این راستا برای استفاده از ورود آب کندانسه تولید شده در پست تاسیساتی ساختمان اداری نورد به فاضلاب کارخانه برنامه ریزی شد.

وی افزود: در این راستا با همکاری مدیریت امورفنی و برنامه ریزی تولید نسبت به تهیه طرح لوله کشی از این پست تاسیساتی تا تصفیه خانه شیمیایی قدیم اقدام شد و سپس از طریق مدیریت‌های سفارشات و انبار‌ها نسبت به تامین متریال مورد نیاز با توجه به موجودی کارخانه و بدون اعمال هزینه‌های اضافه اقدام گردید.

سرپرست سیستم‌های حرارتی و برودتی مدیریت انرژی و بهینه سازی سوخت شرکت تصریح کرد: طی جلساتی با مدیریت‌های نت مکانیک و ماشین آلات در خصوص تامین پیمانکاران و مکانیزم‌های مورد نیاز هماهنگی‌های لازم بعمل آمد و نهایتاً با اجرای پروژه فوق روزانه حدود ۴۰۰۰ لیتر آب کندانس که قبلا وارد فاضلاب می‌شد جمع آوری شد و اکنون وارد سیکل تصفیه خانه شیمیایی می‌گردد.

حسینی اظهار داشت: این پروژه سالانه از هدر رفت حدود یک و نیم میلیون لیتر آب کندانس با ارزش خلوص بالا جلوگیری می‌نماید.

وی احجام فعالیت‌های صورت گرفته در این پروژه را چنین عنوان کرد: اجرای حدود ۲ کیلومتر لوله فولادی دو و نیم اینچ در ارتفاعات مختلف (متوسط حدود ده متر) و برنامه ریزی جهت اجرای ایزولاسیون آن، به منظور امکان انتقال آب کندانس از پست تاسیساتی نورد به تصفیه خانه شیمیایی، ساخت و مونتاژ مخزن مکعبی به حجم ۲۰۰۰ لیتر جهت جمع آوری آب کندانس. (با امکانات داخلی کارگاه سیستم‌های حرارتی و برودتی) و بررسی، سفارش، خرید و مونتاژ یک عدد پمپ هفت و نیم کیلو وات مناسب جهت ارسال آب کندانسه جمع آوری شده با دمای حدود ۹۰ درجه سانتیگراد.

سرپرست سیستم‌های حرارتی و برودتی مدیریت انرژی و بهینه سازی سوخت شرکت با اشاره به اینکه پروژه انتقال آب کندانسه از پست تاسیساتی ساختمان اداری نورد به تصفیه خانه شیمیایی قدیم در خردادماه سال جاری و با بهره گیری از امکانات داخلی انجام گرفته است از همکاری مدیریت‌های امور فنی، نت مکانیک، خرید، سفارشات، ماشین آلات و خودرو‌های سنگین و همچنین شرکت توسعه صنعت لنجان تشکر و قدردانی نمود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.