معاون سیاسی و قضایی سازمان بازرسی: تکالیف قانونی پیرامون آلودگی هوا، خودرو، ساماندهی مشتقات نفتی و کالاهای اساسی باید در اولویت اصلی قرار گیرد

سرپرست معاونت سیاسی و قضایی سازمان بازرسی در مراسم معارفه هیات بازرسی در سازمان ملی استاندارد گفت: تکالیف قانونی سازمان استاندارد در خصوص آلودگی هوا، خودرو ، ساماندهی مشتقات نفتی و کالاهای اساسی باید در اولویت اصلی قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، محمد مهدی بلندیان سرپرست معاونت سیاسی و قضایی سازمان بازرسی کل کشور در جلسه معارفه هیات بازرسی در سازمان ملی استاندارد با رئیس، معاونین و مدیران این سازمان دیدار کرد.

وی ضمن تبریک عید ولایت، عید غدیرخم و میلاد با سعادت حضرت امام موسی کاظم (ع) گفت: با حضور جوانان انقلابی و مدیران ارزشی شاهد تغییر و تحول در اغلب دستگاه‌های اجرایی کشور و بخصوص در سازمان‌های حاکمیتی همچون سازمان ملی استاندارد هستیم .

بلندیان افزود: قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد که در 60 ماده در سال 96 به تصویب رسیده است، یک سند راهبردی با اختیارات جامع در جهت اعتلای سطح کیفی و مقوم جایگاه والای سازمان استاندارد است و از سوی دیگر با توجه به نقش استاندارد در تمامی عرصه‌های زندگی شهروندان و مردم، از عرصه های تولیدی گرفته تا تجارت خارجی و صادرات و واردات ، نیازمند توجه جدی از سوی تمام سازمانها و دستگاههای دولتی و حاکمیتی است.

سرپرست سیاسی و قضایی سازمان بازرسی افزود : سازمان بازرسی کل کشور که دو وظیفه عمده آن نظارت بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین در دستگاههای اداری است حامی دستگاههای اجرایی در انجام ماموریت های اصلی خود است و سازمان ملی استاندارد نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی خطاب به مدیران سازمان استاندارد، خاطر نشان کرد: در این شرایطی که کشور نیازمند تلاش‌ها و سختکوشی‌های شما در برابر مشقت ها و دشواریها است، امانت استاندارد سازی محصولات در کشور در عرصه های مختلف برعهده این سازمان راهبردی و حاکمیتی است و در واقع موضوع حق الناس از ویژگیهای بسیار مهمی است که می بایست در راس تمام توجهات کارکنان محترم این سازمان قرار گیرد .

بلندیان با اشاره به تغییرات رخ داده در دوره مدیریتی جدید سازمان ملی استاندارد گفت : سازمان بازرسی کل کشور همراه نگاه تحولی در سازمان استاندارد است و ما همواره از مدیران توانمند که در راستای منویات مقام معظم رهبری، پیگیر دغدغه های مردم و رفع مشکلات مردم هستند، حمایت خواهیم کرد و مدیران ارزشی نباید نگران سازمان بازرسی در قبال تصمیمات کارشناسی و در عین حال انقلابی خود باشند.

وی تصریح کرد: با نگاه جدید و تحولی که در دوره مدیریت دولت سیزدهم برقرار شده است، سازمان بازرسی خود را در کنار دستگاههای اجرایی می داند و ما در شرایط کنونی بدنبال کمک به ارتقای بهره وری استاندارد هستیم و سازمان استاندارد نیز باید آلودگی هوا، مساله خودرو و مشتقات نفتی و کالاهای اساسی را در اولویت اصلی کار خود قرار دهد .

بلندیان با اشاره به صدور احکام  اخیر سازمان بازرسی برای بررسی موضوعات مد نظر در سازمان ملی استاندارد افزود : بازرسان و هیات بازرسی سازمان بازرسی در عین حالی که در این سازمان مستقر می گردد و کلیه اقدامات و تصمیمات این سازمان را تحت رصد و نظارت خود خواهد داشت از اقدامات کارشناسانه، خردمندانه و دلسوزانه ای که با تلاشهای وافر کارکنان متخصص استاندارد انجام خواهد شد، حمایت و پشتیبانی می نماید .

وی با اشاره به مجموعه آسیب شناسی ها و نظام پیشنهادات سازمان بازرسی در جهت بهبود فرآیندهای سازمان استاندارد خاطر نشان کرد: بدنه مجموعه استاندارد نیازمند تحول در حوزه سرمایه انسانی است و این تحول قطعا حاوی هزینه خواهد بود و مدیران دغدغه مند و ارزشی همواره حاضر هستند هزینه های تحولات و سالم سازی سیستم را بر عهده بگیرند که این روحیه جهادی و ایثارگری قابل امتنان وتقدیر است .

بنابراین گزارش در ابتدای این دیدار مهدی اسلام پناه رئیس سازمان ملی استاندارد ضمن ارائه گزارشی از اقدامات مدیریتی خود طی 20 ماه اخیر گفت: امسال یکصدمین سال تاسیس سازمان استاندارد است و ارتقا شفافیت و مقابله با فساد و توجه به زیرساخت های فناوری و توسعه سامانه ها از اقدامات اصلی سازمان استاندارد بوده است.

وی با اشاره به تغییر و بکارگیری 200 مدیر متخصص به سازمان استاندارد افزود: از مجموع 85 روش اجرایی، تاکنون 23 روش اجرایی اصلاح شده است.

اسلام پناه در ادامه اضافه کرد :ما برای حضور سازمان بازرسی کل کشور در طی 365 روز سال آمادگی کامل داریم و هیچ خط قرمزی برای ورود همکاران سازمان بازرسی کل کشور وجود ندارد و از حضور سربازرس و هیات اعزامی سازمان نیز در سطح شورای معاونین برای کمک به تصمیم گیری ها و تصمیم سازیها استقبال می کنیم .

بر پایه همین گزارش، بهزاد ابراهیم پور معاون نظارت و بازرسی امورخارجه، مجلس و ریاست جمهوری سازمان بازرسی و محمد نوراله سربازرس و رئیس هیات بازرسی سازمان استاندارد نیز ضمن ارائه پیشینه‌ای از بازرسی های انجام شده نقاط آسیب پذیر احصا شده استاندارد توسط گروه بازرسی را تشریح و در ادامه هیات جدید بازرسی سازمان را جهت استقرار در سازمان ملی استاندارد معرفی کردند .

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.