اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت های پایانه‌های مرزی میرجاوه و ریمدان

به منظور ارتقای خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی کشور پاکستان، ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی مسیرهای منتهی به پایانه های مرزی میرجاوه و ریمدان و همچنین برای تکمیل زیرساخت ها شامل بازسازی، زیباسازی، منظر آرایی و ارتقای امکانات بهداشتی محوطه این پایانه‌ها اختصاص داده شده است.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس این سازمان در نشست شورای اداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اقدامات مثبت انجام شده در سال جاری گفت:

از سال گذشته، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای باید اقداماتی را براساس مصوبات شورای ساماندهی مرز و همچنین ستاد اربعین انجام می‌داد که تخصیص مجدد اعتبارات به استان سیستان و بلوچستان در این راستا انجام شد.

بررسی زیر ساخت‌های پایانه مرزی ریمدان جهت آمادگی برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی

بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از زیرساخت های پایانه مرزی ریمدان برای خدمات‌رسانی ایام اربعین حسینی، از دیگر برنامه های سفر وی به استان سیستان و بلوچستان بود.

در این بازدید که با همراهی معاون سیاسی و امنیتی استانداری سیستان و بلوچستان انجام شد، امانی با اشاره به این که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به عنوان یکی از دستگاه‌های متولی مراسم اربعین حسینی، افتخار خدمت رسانی به زوار اربعین را دارد، خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است که اقدامات عمرانی و تکمیل زیرساخت ها تا پیش از اربعین در پایانه مرزی ریمدان و همچنین جاده منتهی به این مرز پایان یابد.

وی با اعلام آماده بودن طرح جامع پایانه مرزی ریمدان افزود: در صورت آمادگی سایر دستگاه‌ها در پایانه مرزی ریمدان، آمادگی داریم بلافاصله با برگزاری مناقصه، ساخت سایت اصلی این پایانه مرزی را آغاز کنیم.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بر لزوم نصب سایبان و وسایل خنک کننده در مرزها با توجه به برگزری مراسم اربعین در فصل گرما در سال جاری و سال های آینده اظهار داشت:

تامین آب و برق مورد نیاز، نصب سایبان، تجهیزات خنک کننده و رفع نقاط پرحادثه از جمله اقداماتی است که در مرز ریمدان انجام می شود.

تخصیص ۲۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تمهیدات خدمات رسانی مراسم اربعین سال جاری

با تخصیص ۲۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سال جاری، زیرساخت‌های پایانه های مرزی کشور که مرتبط با اربعین حسینی هستند، آماده شده و محورهای منتهی به مرزها قبل از برگزاری مراسم، برای تسهیل تردد زایران ایمن سازی و آماده می شوند.

امانی در سفر به شهرستان چابهار و در جلسه ستاد اربعین با اعلام این مطلب اظهار داشت: در سال گذشته، حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سازمان برای بازسازی پایانه های مرزی، ایمن‌سازی محورهای منتهی به مرزهای اربعین حسینی و آماده‌سازی زیرساخت‌های آنها اختصاص داده شد که در سال جاری این اعتبار به ۲۳۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای افزایش یافت.

وی افزود: ضرورت دارد همه طرح‌ها و برنامه‌های دست اندرکاران برگزاری مراسم اربعین در سال جاری همچون سال‌های گذشته به تسهیل رفت و آمد زایران از طریق مبادی مرزی و افزایش هر چه بیشتر امنیت آنان منجر شود.
امانی خاطرنشان کرد:

تا حدود ۱۰ سال آینده، در ایام اربعین حسینی با گرمای شدید هوا مواجه هستیم، از این رو اتخاذ تمهیدات لازم برای نصب سایبان ها، وسایل خنک کننده و خدمت رسانی هر چه بهتر به زوار باید در اولویت قرار گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار امیدواری کرد با برنامه ریزی‌های انجام شده برای ارایه خدمات بهتر، امسال مراسم اربعین حسینی متفاوتی برای زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) رقم بخورد.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.