مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان اعلام کرد:

تمهیدات ویژه برای گردشگری دریایی گیلان در تابستان

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به تمهیدات و برنامه‌های سازمان بنادر برای توسعه گردشگری دریایی گیلان در تابستان امسال، گفت: در این راستا به منظور عملیاتی شدن اسکله‌های بلوار انزلی، ۱۵۰ هزار مترمکعب لایروبی از سوی سازمان بنادر مدنظر قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصا‌دی؛ حسین یونسی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، درباره برنامه‌ها و اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی به منظور انجام هرچه بهتر سفر و گردشگری دریایی در بنادر استان گیلان طی تابستان سال جاری، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در این راستا تکمیل لایروبی حاشیه بلوار انزلی بود و با توجه به اینکه اسکله شرایط مناسبی نداشت، لایروبی در مورد همه آن‌ها صورت گرفت.

ایجاد شرایط لازم به منظور انجام گردشگری دریایی در انزلی طی تابستان ۱۴۰۲
وی با اشاره به اینکه مردم به بلوار انزلی می‌روند و با قایق‌های موجود به انجام گردشگری دریایی می‌پردازند، خاطرنشان کرد: ۱۵۰ هزار مترمکعب لایروبی صورت گرفته است و تمامی اسکله‌های بلوار انزلی در آب قرار دارند و داری ۲.۵ تا ۳ متر عمق هستند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به اینکه قایق‌ها می‌توانند در اسکله‌ها پهلو بگیرند و در بخش گردشگری دریایی خدمت‌رسانی کنند، بیان کرد: یک ماه قبل از نوروز سال جاری، هیچ کدام از اسکله‌ها شرایط عملیاتی نداشتند و قایقران‌ها به منظور فعالیت دچار مشکل بودند اما خوشبختانه در حال حاضر ظرفیت و شرایط لازم فراهم شده است.
آخرین وضعیت احیای تالاب انزلی
یونسی دربار آخرین اقدامات صورت گرفته به منظور احیای تالاب انزلی، اعلام کرد: پیمانکار مشخص شده و عملیات لایروبی تالاب رسما انجام می‌شود تا قایقران‌ها در طول تالاب امکان جابجایی گردشگران دریایی را داشته باشند.
وی ادامه داد: پروژه مذکور ۱۸ ما به طول می‌انجامد و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی سازمان بنادر و دریانوردی در این خصوص در نظر گرفته شده است و باید بدانیم که تا کنون هرگز سازمان بنادر اینگونه در مورد احیای تالاب‌ها ایفای نقش نکرده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به اینکه ابتدا مسیر باز خواهد شد تا بتوانیم طرح گردشگری دریایی طی تابستان را به بهترین شکل ممکن پیش ببریم، گفت: علاو بر این حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار مترمکعب لایروبی خواهیم داشت.
یونسی با اشار به اینکه با پیگیری‌های صورت گرفته ۵۵۰ جلیقه نجات و ۲۰۰ حلقه نجات خریداری شده است، اظهار داشت: این تجهیزات به اتحادیه قایقرانان استان تحویل شده است تا در راستای تامین ایمنی گردشگری دریایی مورد استفاده واقع شود.
وی ادامه داد: همچنین یک مرکز فرعی امداد و نجات دریایی در بندر کاسپین ایجاد شده است چرا که در این منطقه دارای مارینا و گردشگری دریایی هستیم و ناگزیر بودیم مرکز فرعی امداد و نجات دریایی ایجاد کنیم.

 

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.